Finns säkert svar på dessa frågor om man söker men skulle vilja ha svar på just mina frågor.
Tänkte börja Konvertera min E30 Touring
Konverteringen jag tänkt ser ut UNGEFÄR så här:
Spridare: Bmw 535 (vad ja ska se är det ca 185cc)
Grenrör: Svanhals
LMM: Bmw 535
Wg: Typ vilken som helst
Sprut: Orginal (Går det?)
Btr: Orginal på railen + en progressiv på Returen
Turbo: Någon Saab / Volvo snurra ?
Dump: Typ vilken som helst
Tryckrör: Köpa avgasrör och bygga av
Intercooler: Saab 9-5
går det att klara sig utan
kompsänkning, Mls packning, Svarvade kolvar, Andra stakar osv osv
På ett "säkert" sett?
Vad skulle detta ge i hk ungefär?
M20B25 Turbokonvertering
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: M20B25 Turbokonvertering
har holdt på masse med m20 snikturbo nå...
Ville IKKE brukt 535 dyser.
Bruk E34 m5 dyser, enten 3,6 eller 3,8.
Bruk turbochip
Bruk bredbåndslambda som du "mapper" etter. DVs justere bensintrykk
Hvis du vil prøve å kjøre uten O-ring eller ned dreide stempler, ville jeg ikke gått over 0,8 bar i trykk.
Kjør fet blanding på full gass, ikke gå over 12,5:1 i AFR.
Jeg har Oring og ned dreide stempler, jeg har kjørt 15000km siden juleferien, funker bra, kjører fullgass i 5 gir 230 km/t osv, har bare gått og gått...
Har ikke målt baktrykk eller noe annet, men du bør ikke ha for trangt eksoshus. M20 tåler ikke en dritt i forhold til tenningsbank.
JEg kjører 535 LMM FORAN turbo slik at turbo suger gjennom LMM.
turboen maxxer/ åpner LMM allerede på ca 4000-5000 rpm, selv om jeg har strammet fjæra 10 "hakk" ift original 535 innstilling på fjæra....
Vurderer nå å bygge en 2,7 m20 med 60mm holset turbo, 14cm2 eksoshus... og kjøre uten sprut der også, kun turbochip.
Ville IKKE brukt 535 dyser.
Bruk E34 m5 dyser, enten 3,6 eller 3,8.
Bruk turbochip
Bruk bredbåndslambda som du "mapper" etter. DVs justere bensintrykk
Hvis du vil prøve å kjøre uten O-ring eller ned dreide stempler, ville jeg ikke gått over 0,8 bar i trykk.
Kjør fet blanding på full gass, ikke gå over 12,5:1 i AFR.
Jeg har Oring og ned dreide stempler, jeg har kjørt 15000km siden juleferien, funker bra, kjører fullgass i 5 gir 230 km/t osv, har bare gått og gått...
Har ikke målt baktrykk eller noe annet, men du bør ikke ha for trangt eksoshus. M20 tåler ikke en dritt i forhold til tenningsbank.
JEg kjører 535 LMM FORAN turbo slik at turbo suger gjennom LMM.
turboen maxxer/ åpner LMM allerede på ca 4000-5000 rpm, selv om jeg har strammet fjæra 10 "hakk" ift original 535 innstilling på fjæra....
Vurderer nå å bygge en 2,7 m20 med 60mm holset turbo, 14cm2 eksoshus... og kjøre uten sprut der også, kun turbochip.
- E30 DAILY DRIVER M20B27 60mm Holset, z45, 1BAR, snikturbo tuned by myself
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition