Jockes E28
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Jockes E28or. M50B30 turbo och 524td
http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxre ... series=E32" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 535i -86
Re: Jockes E28or. M50B30 turbo och 524td
Där står ATE på allihopa.
http://www.laga.se/visa-produkt?Part=FJ-30649787" onclick="window.open(this.href);return false;
denna stod det girling på och inget "25" under behållaren, utan 1043 under den.. kan är det bara olika tillverkare men samma sak?
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jockes E28or. M50B30 turbo och 524td
hm vetifan, inget som har har forskat djupt på de, men står det 25 på cylindern så e det den man ska ha iafJockE28 wrote:Där står ATE på allihopa.
http://www.laga.se/visa-produkt?Part=FJ-30649787" onclick="window.open(this.href);return false;
denna stod det girling på och inget "25" under behållaren, utan 1043 under den.. kan är det bara olika tillverkare men samma sak?
BMW 535i -86
Re: Jockes E28or. M50B30 turbo och 524td
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jockes E28or. M50B30 turbo och 524td
Längre än såhär kom jag inte. Ställde in bilen i garaget hos polaren och idag när jag skulle starta och backa ur bilen så tänds oljelampa ett par sekunder efter att det slocknat. ..
Stänger av kvickare är fan och kopplar upp surfplatta. Ser då att istartögonblicket så går oljetryck t upp till ca 1bar i en sekund sen går det ner till rund 0.2-0.3 bar och oljelampa tändes igen. Några spontana tankar kring det?
Kört 15 mil med oljan och filtret som sitter i ny 10w60
Yttertemperatur ca 5grader
Stänger av kvickare är fan och kopplar upp surfplatta. Ser då att istartögonblicket så går oljetryck t upp till ca 1bar i en sekund sen går det ner till rund 0.2-0.3 bar och oljelampa tändes igen. Några spontana tankar kring det?
Kört 15 mil med oljan och filtret som sitter i ny 10w60
Yttertemperatur ca 5grader
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jockes E28or. M50B30 INGET OLJETRYCK
overtrykksventilen i oljepumpa som har hengt seg opp i åpen stilling?
- E30 DAILY DRIVER M20B27 60mm Holset, z45, 1BAR, snikturbo tuned by myself
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
Re: Jockes E28or. M50B30 INGET OLJETRYCK
rocket wrote:overtrykksventilen i oljepumpa som har hengt seg opp i åpen stilling?
Då borde det vart dåligt tryck när jag körde dagen innan på t.ex tomgång.
Ska kolla pumpen innan jag gör något annat
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jockes E28or. M50B30 INGET OLJETRYCK
innan du gör nåt annat, kolla med en mekanisk manometer.
Sätter mina kallingar på att oljetrycksgivaren pajat. Har hänt typ 5 ggr för mig.
Sätter mina kallingar på att oljetrycksgivaren pajat. Har hänt typ 5 ggr för mig.
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Jockes E28or. M50B30 INGET OLJETRYCK
Har ju dubblaerikjakan wrote:innan du gör nåt annat, kolla med en mekanisk manometer.
Sätter mina kallingar på att oljetrycksgivaren pajat. Har hänt typ 5 ggr för mig.
Båda två tror du? Har orginal till lampa och honeywell till sprutet
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Re: Jockes E28or. M50B30 INGET OLJETRYCK
Bara hala av dig kallingarna Erik
Har du låst muttern ordentligt till drevet på oljepumpen?
Har du låst muttern ordentligt till drevet på oljepumpen?
Re: Jockes E28 M50 TURBO
Nu är jag jävligt förvirrad...
Skulle starta bilen för felsökning i helgen. Och där är 4.5 kilo oljetryck som vanligt?
Varför visade den inget oljetryck när det var kallt ute? Var där oljetryck utan att visa det? Bilen lät inte konstigt vilket jag tyckte var konstigt. Liftarna brukar väl låta attans illa om där är 0.2kilo tryck...
Frusna givare?
Eller slirade axeln när det var kallt men orkar med nu när den är 20 grader varm?
Hur går jag vidare härifrån?
Riva maskin och titta eller låtsas som ingenting?
Skulle starta bilen för felsökning i helgen. Och där är 4.5 kilo oljetryck som vanligt?
Varför visade den inget oljetryck när det var kallt ute? Var där oljetryck utan att visa det? Bilen lät inte konstigt vilket jag tyckte var konstigt. Liftarna brukar väl låta attans illa om där är 0.2kilo tryck...
Frusna givare?
Eller slirade axeln när det var kallt men orkar med nu när den är 20 grader varm?
Hur går jag vidare härifrån?
Riva maskin och titta eller låtsas som ingenting?
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 42
- Joined: 02 May 2011, 17:59
- Location: Avesta
Re: Jockes E28 M50 TURBO
Har nått liknande på min e30 med maxxecu, den visar bra oljetryck när prylarna är kalla men när den blir varm säger den 0 i oljetryck, men med en manometer är det ca 1.5bar på tomgång.
Länk: https://youtu.be/4sEWHneBr_Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Länk: https://youtu.be/4sEWHneBr_Q" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 m50b28 turbo
EDPS
Polarna tryckte på att jag skulle testa lite 402m körning.
Fick ett par 13 år gamla racemaste-slicks som legat i skogen av en polare . Monterade dessa, höjde bilen 3.5 cm bak lastade på polarns släp och fick spons med transport å diesel. For ner till Emmaboda med moppe hjälm och meckarhandskar.
Besiktningen gick bra och jag blev godkänd med lånehjälm och svetshandskar
Körde lite försiktigt i början med lowboost (500whp) då jag var osäker på fäste och rent allmänt hur bilen skulle fungera.
Tiden blev 12.05
Andra repan så mosade jag på 100hk till och då blev tiden 11.22 och fästet vart bättre när det var lite uppvärmt i backen.
När jag körde och provade lite hemma på gatan så märkte jag hur fästet blev sämre ju mer jag värmde..
Så värmning gjordes väldigt försiktigt.
Tredje repan blev 11.13 och 228kmh i slutfört. Var rätt nöjd där då jag gissat på 11.5 som bästa tid.
Fjärde repan jag gjorde så missade jag 2an. Jävligt jävligt illa men som tur klarade allt sig i lådan och jag körde trotts min tabbe ifrån min motståndare och tiden blev 13.01
Femte och sista repan för dagen som tog över en timma i lineuppen efter 2 ras och en jävla massa sanering så körde jag på fullt mos och spann bort hela repan med en tid på 11.17 @228kmh.
Riktigt nöjd för att vara andra gången för publik och första 402 någonsin.
Summeringen av de hela är väl att riktiga däck är ett måste.
Samt att fjädring absolut inte är byggt för detta endamål.
Inga våldsamma chassie-reaktioner i starten om man säger så
Men har inte råd med däck å grejer för tillfället. Men Farsan min har letat spons som fasiken utan min vetskap. Så i fredags fick jag ett samtal att jag kunde knalla bort till däckfirman ett stenkast från jobbet och peka på däcken jag behövde
Sagt å gjort, å idag fick jag dom
Ska bli kul att testa lite friskare gummi och kanske justera lite på min fjädring.
Mvh jocke
Första repan 12.05
https://youtu.be/kutq3iOjoME
Bästa repan 11.13
https://youtu.be/oobHCWZBqzk
Obs. Reserverar mig för eventuella stavfel och autocorrect missar
Fick ett par 13 år gamla racemaste-slicks som legat i skogen av en polare . Monterade dessa, höjde bilen 3.5 cm bak lastade på polarns släp och fick spons med transport å diesel. For ner till Emmaboda med moppe hjälm och meckarhandskar.
Besiktningen gick bra och jag blev godkänd med lånehjälm och svetshandskar
Körde lite försiktigt i början med lowboost (500whp) då jag var osäker på fäste och rent allmänt hur bilen skulle fungera.
Tiden blev 12.05
Andra repan så mosade jag på 100hk till och då blev tiden 11.22 och fästet vart bättre när det var lite uppvärmt i backen.
När jag körde och provade lite hemma på gatan så märkte jag hur fästet blev sämre ju mer jag värmde..
Så värmning gjordes väldigt försiktigt.
Tredje repan blev 11.13 och 228kmh i slutfört. Var rätt nöjd där då jag gissat på 11.5 som bästa tid.
Fjärde repan jag gjorde så missade jag 2an. Jävligt jävligt illa men som tur klarade allt sig i lådan och jag körde trotts min tabbe ifrån min motståndare och tiden blev 13.01
Femte och sista repan för dagen som tog över en timma i lineuppen efter 2 ras och en jävla massa sanering så körde jag på fullt mos och spann bort hela repan med en tid på 11.17 @228kmh.
Riktigt nöjd för att vara andra gången för publik och första 402 någonsin.
Summeringen av de hela är väl att riktiga däck är ett måste.
Samt att fjädring absolut inte är byggt för detta endamål.
Inga våldsamma chassie-reaktioner i starten om man säger så
Men har inte råd med däck å grejer för tillfället. Men Farsan min har letat spons som fasiken utan min vetskap. Så i fredags fick jag ett samtal att jag kunde knalla bort till däckfirman ett stenkast från jobbet och peka på däcken jag behövde
Sagt å gjort, å idag fick jag dom
Ska bli kul att testa lite friskare gummi och kanske justera lite på min fjädring.
Mvh jocke
Första repan 12.05
https://youtu.be/kutq3iOjoME
Bästa repan 11.13
https://youtu.be/oobHCWZBqzk
Obs. Reserverar mig för eventuella stavfel och autocorrect missar
Last edited by JockE28 on 03 Jun 2016, 06:41, edited 3 times in total.
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jockes E28 M50 TURBO @EDPS
Fel länk till bästa repan Men gick ju med lite youtube kunskap att klicka sig in på profilen och hitta den där istället Hacker som man är.
Blev ju ändå bra tider!
Blev ju ändå bra tider!
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Jockes E28 M50 TURBO @EDPS
Härligt!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: Jockes E28 M50 TURBO @EDPS
Nu ligger rätt länk där
Ja bättre än förväntat. Ska bli riktigt kul å prova nya ostar!
Jag har med mig extra drivaxlar nu. Hade vart kul om det är dom som brister så man får tummen ur å skaffa svikt
Ja bättre än förväntat. Ska bli riktigt kul å prova nya ostar!
Jag har med mig extra drivaxlar nu. Hade vart kul om det är dom som brister så man får tummen ur å skaffa svikt
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jockes E28 M50 TURBO @EDPS
10.24 på andra försöket actiomeet mantorp, sen fick jag inte köra mera, måste ha bur..
funderar även på om det är någon som har ett e36 tråg och pickup som vill byta mot e34? ska byta till styrväxel tänkte jag
funderar även på om det är någon som har ett e36 tråg och pickup som vill byta mot e34? ska byta till styrväxel tänkte jag
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;