Fick min m50iv PNP idag, sjukt smidigt. Finns kontakt till lambda samt kablar till mac-ventil färdigt, man behöver knappt göra något själv annat än typ. dra slang till MAP Kompisen köpte PNP till skyline annanstans och han fick bygga adapterhärvan själv, fanns bara schema samt kablar med.
Får min nya laptop senare i veckan och kommer inte att kunna prova starta skiten eller ha kontakt med sprutet före måndag så jag har en fråga. Sitter det någon startmapp i boxen när man köpt ett PNP? Eller är det något man måste fråga efter / knappa i själv?
Vad ska man köra med för tändstift för bästa resultat? Startade med org motorstyrning (org stift, utan LMM och lambda, 1100cc och e85) men icke med startmappen, går runt på startmotorn och skjuter lite i insuget ibland men ingen tendens att starta. Soppa kommer och pumpen går som den skall göra när man vrider på strömmen.
micke_ wrote:Vad ska man köra med för tändstift för bästa resultat? Startade med org motorstyrning (org stift, utan LMM och lambda, 1100cc och e85) men icke med startmappen, går runt på startmotorn och skjuter lite i insuget ibland men ingen tendens att starta. Soppa kommer och pumpen går som den skall göra när man vrider på strömmen.
Det är jag som yrat till det när jag döpte mapparna jag skickade till ärtan
Är det en Vanos så ska det stå följande under primary trigger som du hittar under ignition menyn.
First trigger tooth = 45
Trigger angle = 54
Är det en ICKE Vanos så skall det stå följande istället.
First trigger tooth = 5
Trigger angle = 54
Ber så mycket om ursäkt.
Mvh Mattias
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
micke_ wrote:Fick min m50iv PNP idag, sjukt smidigt. Finns kontakt till lambda samt kablar till mac-ventil färdigt, man behöver knappt göra något själv annat än typ. dra slang till MAP Kompisen köpte PNP till skyline annanstans och han fick bygga adapterhärvan själv, fanns bara schema samt kablar med.
Får min nya laptop senare i veckan och kommer inte att kunna prova starta skiten eller ha kontakt med sprutet före måndag så jag har en fråga. Sitter det någon startmapp i boxen när man köpt ett PNP? Eller är det något man måste fråga efter / knappa i själv?
Hvor fikk du adapter til m50iv??
Hvem selger adapter?
cerveza wrote:Säljs bara i Sverige. Norska återförsäljaren kommer inom kort få dom.
Så konstig.. Har venta leeeenge på dette nu.
Hvorfor får inte alla forhandlere dette me en gong det er ferdigt?
Er det mulig for meg at kjøpa av en forhandlar i Sverige?
cerveza wrote:Säljs bara i Sverige. Norska återförsäljaren kommer inom kort få dom.
Så konstig.. Har venta leeeenge på dette nu.
Hvorfor får inte alla forhandlere dette me en gong det er ferdigt?
Er det mulig for meg at kjøpa av en forhandlar i Sverige?
Pnp till BMWs motorer är något vi har tagit fram själva i Sverige, dock så har vi lämnat ritningen till fabriken så att de andra återförsäljarna kan ta del av dom med.
Nej tyvärr så kan du inte handla från Sverige.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Silverboy wrote:Om man kör COP utan innbygd tändsteg, finns det håp om att få en bra gnista eller måste man inn med "DIS-box"?
Om man tex kör med cbr1000rr COP.
Funkar det direkt med EMU och ~550whp / 2.3 bar på bensin och 4cyl motor eller måste man ha nån annan box, vilken i så fall?
Silverboy wrote:Om man kör COP utan innbygd tändsteg, finns det håp om att få en bra gnista eller måste man inn med "DIS-box"?
Om man tex kör med cbr1000rr COP.
Funkar det direkt med EMU och ~550whp / 2.3 bar på bensin och 4cyl motor eller måste man ha nån annan box, vilken i så fall?
Vi kör 11-1200hk med vanliga bosch p65 spolar direkt från boxen.
Ärtan har nog kört en 1100 i maskin med vanlig wastespark spole på en V8 utan problem.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk