Har fuelcell og batteri i bagasjerommet i en e36.
Hvordan kan man lage det 100% tett mellom coupe (kabin?) og bagasjerom?
Det er mange hull. :/
Tette mellom bagasje og coupe
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- bmw-slangen
- Posts: 1386
- Joined: 23 Dec 2006, 22:56
- Location: Malmö
- Contact:
Re: Tette mellom bagasje og coupe
Vanligast gissar jag på är att man kapar ur hela hatthyllan och ryggstödet och svetsar/nitar dit nya (täta) plåtark.
Någon gång kommer jag också behöva göra samma sak, så är intresserad av vilka lösningar andra kommit på.
Någon gång kommer jag också behöva göra samma sak, så är intresserad av vilka lösningar andra kommit på.
E30 323i -85 : 100% track day car
Re: Tette mellom bagasje og coupe
Kan ikke kappe i karrosseri på lisens. :/
- bmw-slangen
- Posts: 1386
- Joined: 23 Dec 2006, 22:56
- Location: Malmö
- Contact:
Re: Tette mellom bagasje og coupe
Nu förstår jag inte, eller så är min norska inte helt up-to-date
Kan inte kapa på licens? Behöver ingen licens för att veva med en vinkelkap
Hur ser kravbilden ut? Vilka hårda (måste uppfyllas) och mjuka (önskvärda men inte nödvändiga) krav har vi? Vilka frihetsparametrar och begränsningsparametrar har vi att ta hänsyn till?
Kan inte kapa på licens? Behöver ingen licens för att veva med en vinkelkap
Hur ser kravbilden ut? Vilka hårda (måste uppfyllas) och mjuka (önskvärda men inte nödvändiga) krav har vi? Vilka frihetsparametrar och begränsningsparametrar har vi att ta hänsyn till?
E30 323i -85 : 100% track day car
Re: Tette mellom bagasje og coupe
Hehe.
Lisens som i racing lisens på bilen, for å få kjørt lisensierte løp/treninger.
Altså, man kan absolutt inte kapa (cut in english) mellom travers framme og bak.
Og brannveggen mellom bagasje og coupe skal være væsketett og av ikke brennbart materiale.
Lisens som i racing lisens på bilen, for å få kjørt lisensierte løp/treninger.
Altså, man kan absolutt inte kapa (cut in english) mellom travers framme og bak.
Og brannveggen mellom bagasje og coupe skal være væsketett og av ikke brennbart materiale.
- bmw-slangen
- Posts: 1386
- Joined: 23 Dec 2006, 22:56
- Location: Malmö
- Contact:
Re: Tette mellom bagasje og coupe
Aha, då är jag med! Licens som i att kunna få ut en vagnbok för ett visst klassreglemente.
Ok, så original vägg mellan motorutrymme<=>kupe och kupe<=>bagageutrymme måste alltså enligt klassreglementet vara original.
Intressant fråga - är själv intresserad av svaret.
Att svetsa igen alla små och stora hål är ju möjligt, men lär ju ta enormt lång tid.
Har du kollat på rejsa.nu om det finns några med erfarenheter där?
Ok, så original vägg mellan motorutrymme<=>kupe och kupe<=>bagageutrymme måste alltså enligt klassreglementet vara original.
Intressant fråga - är själv intresserad av svaret.
Att svetsa igen alla små och stora hål är ju möjligt, men lär ju ta enormt lång tid.
Har du kollat på rejsa.nu om det finns några med erfarenheter där?
E30 323i -85 : 100% track day car
- bmw-slangen
- Posts: 1386
- Joined: 23 Dec 2006, 22:56
- Location: Malmö
- Contact:
Re: Tette mellom bagasje og coupe
Ja, är det bara en jämn yta så borde man ju kunna nita fast en aluminiumplåt och använda brandklassad tätningsmassa som tätning (om reglementet tillåter det vill säga).
E30 323i -85 : 100% track day car