Tanken är att jag ska lära mig skruva och bygga vidare på bilen, resan ner och hem var smärtfri jag körde hem BMWn.

Efter någon vecka bar det av till SVEP i Österbybruk för mappning :

Då vi även konstaterade att det läckte ut kompression i kylsystemet så fick det räcka där.
Kan väl inte påstå att det hände speciellt mycket i början men jag började iaf att riva ner bilen, planen var att ta ut motorn. Sen vart det garageflytt mitt i allt och sen även flytt för mig så det har dragit ut en del på tiden

Tillslut var motorn + låda ute


Ungefär här börjar jag upptäcka mer och mer saker som inte stämmer överens med annonsen, t.ex 618 tryckplatta istället för 765, Gamla modellen Sträckta ARP bultar, Svetsdiff etc etc.
Sen dess har detta hänt :
Nya ARP bultar
Cooperring Packning
Beg Precission 6262
Toppen lämnades iväg för planing, provtryckning och fullständig genomgång på Uppsala motorslip
Nytt urtrampningslager till växellådan.
Ska bygga om grenrör + tryckrör till turbon så fort jag fått i motorn igen, målet är såklart att få ihop bilen så fort som möjligt.