Bussningar bakvagn e36

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Villee

Bussningar bakvagn e36

Post by Villee »

Tjaa, ska ta och byta ut org bussningarna i min e36 turbo och undrar va ni kör med och rekommenderar.
Bilen andvänds mest till gata :)
Har varit inne på strongflex men hört att de är dålig passform?
Alu tror ja blir för overkil? :)
Alla tips mottages!!

Mvh Viktor
TreLingon

Re: Bussningar bakvagn e36

Post by TreLingon »

Powerflex är jag nöjd med
Villee

Post by Villee »

TreLingon wrote:Powerflex är jag nöjd med
Okej dom lila? Eller ska man ha dom nya svarta ? :)
rockker

Post by rockker »

Villee wrote:Tjaa, ska ta och byta ut org bussningarna i min e36 turbo och undrar va ni kör med och rekommenderar.
Bilen andvänds mest till gata :)
Har varit inne på strongflex men hört att de är dålig passform?
Alu tror ja blir för overkil? :)
Alla tips mottages!!

Mvh Viktor
Jag kör strongflex under hela min e34 och det var då inget problem min dålig passform, jag är supernöjd med dem.
Ang powerflex så är dem svarta hårdare än de lila, så dem är väl mer till för bankörning medans lila funkar fint till gatan men är hårdare än originalbussningar.
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;

Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar

"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."

070-4180940
Villee

Post by Villee »

Jag kör strongflex under hela min e34 och det var då inget problem min dålig passform, jag är supernöjd med dem.
Ang powerflex så är dem svarta hårdare än de lila, så dem är väl mer till för bankörning medans lila funkar fint till gatan men är hårdare än originalbussningar.[/

Okej de låter ju bra. Pratade med badassparts och dom rekommenderade strongflex före powerflex, men räcker de med strongflex i diffbussningarna eller ska man ta något hårdare där ? :)
rockker

Post by rockker »

Villee wrote:Jag kör strongflex under hela min e34 och det var då inget problem min dålig passform, jag är supernöjd med dem.
Ang powerflex så är dem svarta hårdare än de lila, så dem är väl mer till för bankörning medans lila funkar fint till gatan men är hårdare än originalbussningar.[/

Okej de låter ju bra. Pratade med badassparts och dom rekommenderade strongflex före powerflex, men räcker de med strongflex i diffbussningarna eller ska man ta något hårdare där ? :)

Det skadar nog inte att ha i diffbussningen också. Originalbussningen kan nog ge upp vid lite väl inspirerad körning :lol:
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;

Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar

"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."

070-4180940
Villee

Post by Villee »

Det skadar nog inte att ha i diffbussningen också. Originalbussningen kan nog ge upp vid lite väl inspirerad körning :lol:[/quote]

Låter bra, blir stt beställa nu :)

Tack för hjälpen :)
Post Reply