BMW E30 Turbo Coupe (M50B25)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 50
- Joined: 01 Nov 2015, 17:27
Re: BMW E30 Turbo Coupe (M50B25)
Jassås!
Hur fasiken har dem hamnat fel :/
Men kanske lika bäst att fixa en ny ändå och börja på nytt. För de tyckte att ventilsäterna var väldigt långt ned på verkstan
Bara hoppas budget håller till sommaren ! Mappning den 17maj
Hur fasiken har dem hamnat fel :/
Men kanske lika bäst att fixa en ny ändå och börja på nytt. För de tyckte att ventilsäterna var väldigt långt ned på verkstan
Bara hoppas budget håller till sommaren ! Mappning den 17maj
Re: BMW E30 Turbo Coupe (M50B25)
Tror dom har vart och fifflat med maskinen efter vi hålt på
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tony Sarja
0735611651
http://www.garaget.org/Sarja88" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/tonysarja" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw E30 318 Dragracing
Bmw E36 320 Testa REG
0735611651
http://www.garaget.org/Sarja88" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/tonysarja" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw E30 318 Dragracing
Bmw E36 320 Testa REG
-
- Posts: 50
- Joined: 01 Nov 2015, 17:27
Re: BMW E30 Turbo Coupe (M50B25)
Några nätter i veckan har spenderats på köksbordet och alla ventiler har varit av några ggr. Och kammarna har jag säker lyft 10ggr. Så börjar bli helt ok på de nu
De verkar som att de två sista ventilsätena är lite lägre än alla andra. Då de behöver en slipad tryckare för att hålla tätt.
Snackade lite med en snubbe pch han tyckte att man borde byta sätena och frästa som lika som alla andra. Då kompet blir olika annars.
Hur tillförlitligt är ett tröd test jämnt emot ett vacum?
Efter många turer fram o tillbaka med otäta ventiler.
Så blev de en ny topp! Som jag troligtvis får tag i imorgon. Får ju dubbla kammar då, men är vanos kammarna nått å ha eller är de iv som gäller ?
De verkar som att de två sista ventilsätena är lite lägre än alla andra. Då de behöver en slipad tryckare för att hålla tätt.
Snackade lite med en snubbe pch han tyckte att man borde byta sätena och frästa som lika som alla andra. Då kompet blir olika annars.
Hur tillförlitligt är ett tröd test jämnt emot ett vacum?
Efter många turer fram o tillbaka med otäta ventiler.
Så blev de en ny topp! Som jag troligtvis får tag i imorgon. Får ju dubbla kammar då, men är vanos kammarna nått å ha eller är de iv som gäller ?
-
- Posts: 50
- Joined: 01 Nov 2015, 17:27
Re: BMW E30 Turbo Coupe (M50B25)
Vad är det för vätska ventilerna står i, och är det samma du har rengjort förbränningsutrymmet i toppen med?
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
-
- Posts: 50
- Joined: 01 Nov 2015, 17:27
Re: BMW E30 Turbo Coupe (M50B25)
Förbränningsrummen fyllde jag med kallavfettning med stängda ventiler övernatten. Sedan en smärgelduk och tålamod. VåtSlipade även alla gjuskarvar.
Ventilerna står i fälgrengörning, en halvdag kanske. Sedan i chucken på skruvdragaren med en plastplugg som skydd. Slipade alla i 3steg med vått i slutet. Sedan polering
Vart riktigt bra faktiskt (klicka för större bild)
Ventilerna står i fälgrengörning, en halvdag kanske. Sedan i chucken på skruvdragaren med en plastplugg som skydd. Slipade alla i 3steg med vått i slutet. Sedan polering
Vart riktigt bra faktiskt (klicka för större bild)
Re: BMW E30 Turbo Coupe (M50B25)
Najs snyggt med blanksvart bil!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 50
- Joined: 01 Nov 2015, 17:27
Re: BMW E30 Turbo Coupe (M50B25)
Jo är lite svag för just blanksvarta bilar Bruksbilen e också svart och tysk
Fick topp ifrån verkstan idag! Planad och klar Bara slipa in ventilerna å köra
Nu är de frågan... Ska man våga köra på samma coopering och spara 3lax, eller är de bara dumsnålt?
Blir de fint att ultraljudstvätta toppen tro? (Innan man slänger dit den)
Fick topp ifrån verkstan idag! Planad och klar Bara slipa in ventilerna å köra
Nu är de frågan... Ska man våga köra på samma coopering och spara 3lax, eller är de bara dumsnålt?
Blir de fint att ultraljudstvätta toppen tro? (Innan man slänger dit den)
Re: BMW E30 Turbo Coupe (M50B25)
Om ringarna är till packningen är hela å fina så kan du ju köpa bara själva packningen utan ringar, 1450:- kostar den....
Mvh/ Anders
Mvh/ Anders
Re: BMW E30 Turbo Coupe (M50B25)
en polare återanvände packning och ringar. lite loctight spray sen vare ba åka
Tony Sarja
0735611651
http://www.garaget.org/Sarja88" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/tonysarja" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw E30 318 Dragracing
Bmw E36 320 Testa REG
0735611651
http://www.garaget.org/Sarja88" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/tonysarja" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw E30 318 Dragracing
Bmw E36 320 Testa REG
-
- Posts: 50
- Joined: 01 Nov 2015, 17:27
-
- Posts: 50
- Joined: 01 Nov 2015, 17:27
Re: BMW E30 Turbo Coupe (M50B25)
Toppen är nu redo för montering! Provtycktes idag och vart över 800mbar (?). Så allt slit med indianpinnen gav resultat!
Även ny coppering och sotningsats, dumt att chansa. Stift, olja och 80c termostat vart de med!
Saknar bara en tryckare lite fulolja att sköja ut med. Sedan är den klar för mappning
Även ny coppering och sotningsats, dumt att chansa. Stift, olja och 80c termostat vart de med!
Saknar bara en tryckare lite fulolja att sköja ut med. Sedan är den klar för mappning
-
- Posts: 50
- Joined: 01 Nov 2015, 17:27