Jag har fått till det rätt bra med MS3.
MASSOR med soppa och lite pill med tomgångsmotor så blev det såhär (sitter inget avgas på här):
https://www.youtube.com/watch?v=V-Rs4blQEFM" onclick="window.open(this.href);return false;
Motortempen är 12c här och bilen har stått några dagar, ca 300% extra på cranking och en 20ms priming pulse.
Tomgångsmotorn håller ca 45% duty under cranking sen går den i closed loop och håller motorn på ca 1050rpm som sjunkar gradvis till 875rpm vid varm motor.
Det blir ju att motorn varvar till lite precis efter uppstart då, men det verkar hjälpa att få in lite mer luft så att jag kunde få in ännu mer soppa utan att den blöddrar.
Man kan sen gå ifrån bilen och låta den värma upp sig lite och den håller tomgången perfekt utan att röra något.
Körde bilen som daily ända in i oktober, vid runt 0 grader och neråt var det lite tjurigare.
Vred jag på tändningen ett par gånger utan att starta så att den primade flera gånger så startade den lätt.
Så justerar jag lite mer på kallstarten där nere tror jag jag kan få till det bra också.