Har ett ppf svänghjul (stumt) samt 618 tryckplatta och 4 puckad sinter.
Sitter i en m50b25IV, Kopplar ur så trycker jag ut slavcylindern för långt och pinnen ramlar ner i lådan.
Bästa och smidigaste sättet att få de och funka?
Finns de nån bättre anpassad slavcylinder?
Förlänga pinnen? (hur mkt?)
Svetsa på gaffeln vid urtrampningslagret? (hur mkt?)
Läst att fler haft problemet men inte läst någon som löst de......så hur har ni gjort?
Vore guld om de fans en mer anpassad slavcyl som funkar utan att göra om.
Kopplings problem M50 m20 svänghjul
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 19
- Joined: 24 Oct 2014, 23:54
Kopplings problem M50 m20 svänghjul
Bmw e34 525 turbo. Fekzen edition. 330whp
Bmw e39 528 turbo. 505whp
Bmw e39 528 turbo. 505whp
Re: Kopplings problem M50 m20 svänghjul
Skrolla upp och läs klistrade tråden FAQ drivlina, på sista sidan har bullen skrivit väldigt utförligt hur du går till väga.
Robin Eriksson
072 5521232
073-0482551
2009-2011 M20b27= 419whp 580wnm
2012-2013 M50B25= 480whp 667wnm
2014 M50B25= 566whp 750wnm
072 5521232
073-0482551
2009-2011 M20b27= 419whp 580wnm
2012-2013 M50B25= 480whp 667wnm
2014 M50B25= 566whp 750wnm
Re: Kopplings problem M50 m20 svänghjul
Monterte dette i går. På M52B20 med dobbelmassesvinghjul originalt.
Svinghjul, og trykkplate bygger 10mm mindre ut enn originalt. Sveiste på 2 mutre (10mm tykkelse) på ørene til utløserlageret. Fungerte perfekt.
Svinghjul, og trykkplate bygger 10mm mindre ut enn originalt. Sveiste på 2 mutre (10mm tykkelse) på ørene til utløserlageret. Fungerte perfekt.