Får inte min högra blinkers att fungera, har provat byta socklar, lampor osv
Tror inte det är säkringen som krånglar för jag prövade byta allt som det stog något om höger på tyska. Men om någon vet med SÄKERHET vilken säkring det är på bilden så kan ni gärna nämna det
Antar att jag måste skära upp kabelhärvan som dessa 2 kablar försluters sig i, som sedan försvinner ner mot världens ände
Vart ska säkringen för höger blinkers sitta?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- bmw-slangen
Re: Vart ska säkringen för höger blinkers sitta?
Säkring #23 och #34.
E30 323i -85 : 100% track day car
Tack men ingen lycka där heller, vettetusan alltsåbmw-slangen wrote:Säkring #23 och #34.
- bmw-slangen
Fungerar höger blinkers när du aktiverar varningsblinkers?
Det är höger fram som inte fungerar, bak&sida fungerar, har bytt sockel och lampa, måste jag ta ström från sidan på någotvis?bmw-slangen wrote:Fungerar höger blinkers när du aktiverar varningsblinkers?
- bmw-slangen
Nja, vad jag menade var att det är två delvis separata kretsar som används för blinkersspak och varningsblinksknappen.
Om höger fram fungerar i ena fallet men inte det andra så är det en ledtråd i din felsökning.
Vad har du gjort för felsökning? Ligger det och flyter någon märklig spänning? Vad för spänning har du ute i kontakten när blinkers slås på/av? Hur ser din jord ut ute i kontakten? Tex ligger det någon motspänning på jorden? Ligger det och halvflyter någon spänning på jorden? Har du god kontakt med jorden? Kan den bära någon ström (tex testa med typ vilken 5W-lampa som helst)? Gissar på att kretsen är power side switchande och inte ground side switchande, men det är ju alltid bra att veta vid felsökning.
Vilket elschema använder du?
Om höger fram fungerar i ena fallet men inte det andra så är det en ledtråd i din felsökning.
Vad har du gjort för felsökning? Ligger det och flyter någon märklig spänning? Vad för spänning har du ute i kontakten när blinkers slås på/av? Hur ser din jord ut ute i kontakten? Tex ligger det någon motspänning på jorden? Ligger det och halvflyter någon spänning på jorden? Har du god kontakt med jorden? Kan den bära någon ström (tex testa med typ vilken 5W-lampa som helst)? Gissar på att kretsen är power side switchande och inte ground side switchande, men det är ju alltid bra att veta vid felsökning.
Nu har jag tittat lite, den går inte på varningsblinkersen heller. Har inte mätt något eller provat med en svagare lampa. Har bytt säkringar, lampor och socklar.bmw-slangen wrote:Nja, vad jag menade var att det är två delvis separata kretsar som används för blinkersspak och varningsblinksknappen.
- bmw-slangen
Hepp, då är det bara att börja felsöka (se ovan).