Oskar_67 wrote:Jag kan ta hem en 550i manuell som sitter på N63 och den borde väl passa?
Jag är inte helt säker på detta, någon som vet?
Jag har en N63 motor står själv kan man mäta ut något kännetecken för detta?
låter lovande. Men du har inte mer info var den sitter i eller vad lådan har för betäckning för har sökt å sökt men hittar ingen manuel låda till n63 bara n62 hittar ja till
Lådan är manuell från en 2005 E60 550i och jag är osäker på vilken motor som sitter i den bilen jag antar att det är en n62 eller n63. Vad beteckningen är på lådan vet jag tyvärr inte. Kan googla lite senare för att se om jag hittar något av intresse.
Går det på nått vis så ta ett kort på den motorn bakfrån du hade å försök få några mått man få väll mäta diagunalen på alla hål typ så ska ja gämföra med m60in
Jag svetsar inte själv om lådorna, han som gör det tar ca 3500:- för arbetet att svetsa om en låda. Han är mycket noggrann och svarvar eller fräser samtliga plan före och efter svetsning.
Du kan troligen finna någon som gör det billigare men knappast mer seriöst. Han kan även ordna kopplingar/svänghjul osv om det finns sådana önskemål.
Men dom kardaner som har 4 bult bak er nog lite svaga. Får kolla, och se vad jag hittar på.
Finnas det nån som gjør custom kardaner utan at det kostar det vita av ögat?