Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden
enkel matematik (kan dock va svär att sätta i handling).
energi in ger effekt ur.
energi in ger effekt ur.
Förkyld igen som det brukar bli tillslut med hårdare träning för mig. Är det bara slumpen?
Blir så för mig med, det har kommit de senaste åren.
Kör jag så hårt som jag vill/brukade köra, så leder det oftast till förkylning/feber symptom
Nån som har tips? Som har/haft liknande själv.
Borde ju vara kosten, men den är ju lik den jag alltid haft.
Kroppen kanske fodrar mer vitaminer osv än när man var yngre för att orka med samma slag belastningar?
Kör jag så hårt som jag vill/brukade köra, så leder det oftast till förkylning/feber symptom
Nån som har tips? Som har/haft liknande själv.
Borde ju vara kosten, men den är ju lik den jag alltid haft.
Kroppen kanske fodrar mer vitaminer osv än när man var yngre för att orka med samma slag belastningar?
Betrakta era händer som om de vore fulla med hundskit. Ta inte dig själv i ansiktet. Definitivt inte kring mun/näsa/ögon. Har du tagit i något som någon annan levande individ kan rört så betrakta dom som nerbajsade igen. Då är det bara å göra om och tvättatvättatvätta. Dörrhandtag, bilen om du delar den med fru/sambo, kundvagnar, självscanningspistolen, ALLT på ett gym, andra människor osv osv. Och kyss ALDRIG någon. Inte ens frun och definitivt inte era barn. Och har ni rört vid barnen öht så se dom som pestråttor.
Det tar ett tag att komma in i. Men det är sjukt effektivt.
Jag är den som får torka spyor kring influensasjuka barn för jag lyckas tänka på ordningen jag har rört, och kommer att röra något innan jag bär vidare smitta mot en yta som kan sprida vidare.
Nu när jag inte gymmar så är jag mer avslappad då det inte spelar någon roll om man är sjuk hela tiden. Men detta krävs för att idrotta med framgång,
Fråga gunde, klüft ekler magda. Eller vilken artist som helst egentligen som inte har tid med sjukdom pga turné etc. Det är en sån livsstil som man får ta till.
Förstå hur mycket idioter man ser på stan om dagarna när man själv tänker på detta. Folk som i princip slickar i sig bakterier och virus ifrån främlingar.
Hur tänker man om man måste slicka på fingrarna innan man ska slå sin kort-kod på en babsterminal som miljoner fingrar rört? Eller sedlar, som man mpste stoppa hela tummen i halsen för att bläddra fram. Jag har bett kassörskor om sedlar de inte slickat på vid flera tillfällen. De fattar först inget alls, men så får man förklara för dom att de dränkte sin tumme med saliv för att ta sedlar och sträcka över till mig. Oftast med liknelsen att hon/han skulle tittat på mig med stora ögon om jag slickade på varenda vara innan jag la upp den på bandet. Eller om personalen i klädbutiker skulle slicka på alla plagg innan de sträcker över dom så man kan prova dom.
Sen förklarar man för dom att hon/han Praktiskt taget har slickat på alla som betalt kontant under dennes arbetspass. Det brukar få dem att sluta.
Summering av allt ordbajsande: En vitamin kommer inte rädda er. Det är vad ni gör och inte gör som är lösningen.
Det tar ett tag att komma in i. Men det är sjukt effektivt.
Jag är den som får torka spyor kring influensasjuka barn för jag lyckas tänka på ordningen jag har rört, och kommer att röra något innan jag bär vidare smitta mot en yta som kan sprida vidare.
Nu när jag inte gymmar så är jag mer avslappad då det inte spelar någon roll om man är sjuk hela tiden. Men detta krävs för att idrotta med framgång,
Fråga gunde, klüft ekler magda. Eller vilken artist som helst egentligen som inte har tid med sjukdom pga turné etc. Det är en sån livsstil som man får ta till.
Förstå hur mycket idioter man ser på stan om dagarna när man själv tänker på detta. Folk som i princip slickar i sig bakterier och virus ifrån främlingar.
Hur tänker man om man måste slicka på fingrarna innan man ska slå sin kort-kod på en babsterminal som miljoner fingrar rört? Eller sedlar, som man mpste stoppa hela tummen i halsen för att bläddra fram. Jag har bett kassörskor om sedlar de inte slickat på vid flera tillfällen. De fattar först inget alls, men så får man förklara för dom att de dränkte sin tumme med saliv för att ta sedlar och sträcka över till mig. Oftast med liknelsen att hon/han skulle tittat på mig med stora ögon om jag slickade på varenda vara innan jag la upp den på bandet. Eller om personalen i klädbutiker skulle slicka på alla plagg innan de sträcker över dom så man kan prova dom.
Sen förklarar man för dom att hon/han Praktiskt taget har slickat på alla som betalt kontant under dennes arbetspass. Det brukar få dem att sluta.
Summering av allt ordbajsande: En vitamin kommer inte rädda er. Det är vad ni gör och inte gör som är lösningen.
Håller med Bullen, finns liksom inga genvägar om man ska vara frisk. Dock tycker jag att det är lite överdrivet att inte kyssa frugan Proppa i er bra mat jämt med massa vitaminer och mineraler och tänk hela tiden på vart händerna har varit. Jag brukar gå loss med handsprit frekvent på mobil, tangentbord, dörrhandtag, osv. Ta för vana att alltid ha handsprit med er.
Folk må tycka att man är "bakterierädd". Men hur kul är det att ligga hemma och vara sjuk då när man kan träna eller göra något annat kul. Jag var sjuk vid ETT tillfälle under 2015 då jag var hemma från jobbet i några dagar. Och då är jag ändå omgiven nästan konstant av någon i min närhet som är sjuk, familj eller vänner.
Folk må tycka att man är "bakterierädd". Men hur kul är det att ligga hemma och vara sjuk då när man kan träna eller göra något annat kul. Jag var sjuk vid ETT tillfälle under 2015 då jag var hemma från jobbet i några dagar. Och då är jag ändå omgiven nästan konstant av någon i min närhet som är sjuk, familj eller vänner.
Niklas Holm
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
073-6776503
Mitsubishi Evo3 450whp Gatbil
Förkylning/flunser som går har ja inga problem att hålla mig ifrån.
Bakteriebiten är jag extremt noga med förutom att ja kysser flickvännen när hon är symptom fri;-)
Blir utmattad/feber symptom efter hårda pass, vanliga går bra, går över efter vila.
Tror inte min kropp orkar med då det brister i kosten, har lagt mer fokus där nu så får vi se, har ju aldrig haft prob där förut och tränat iallafall 12års tid.
Bakteriebiten är jag extremt noga med förutom att ja kysser flickvännen när hon är symptom fri;-)
Blir utmattad/feber symptom efter hårda pass, vanliga går bra, går över efter vila.
Tror inte min kropp orkar med då det brister i kosten, har lagt mer fokus där nu så får vi se, har ju aldrig haft prob där förut och tränat iallafall 12års tid.
flickvännen är bara en semi-risk. Folk som hånglar upp en brud på dansgolvet ligger riktigt pyrt till. Och följer man med damen hem och gör vid henne ordentligt i veck och vrår ska inte bli förvånad om både ögon, bihålor och hals är helt skrot i många veckor.
Nu verkar de som att jag bara kommer kunna träna varannan vecka, kan de gå att bli starkare på detta sätt om jag lägger in 7 pass i veckan, eller var de dödsstöten för träningen?
Den träning som blir av är bra träning. Du är en vanlig motionär och har ingen OS eller VM satsning med sponsorer flåsande i nacken va?
Men kör inte 7 pass för att kompencera. Det är lika bright som att sova i 14h och va vaken i två dygn och tro det blir samma sak som att sova 7h varje natt.
Sköt maten alla dagar precis som man ska göra för att öka i styrka/massa. Träna när du har tid. Överträna ej.
Men kör inte 7 pass för att kompencera. Det är lika bright som att sova i 14h och va vaken i två dygn och tro det blir samma sak som att sova 7h varje natt.
Sköt maten alla dagar precis som man ska göra för att öka i styrka/massa. Träna när du har tid. Överträna ej.
-
Vad sägs om att återuppliva den här tråden igen?
Den här motpolen till bakfylletråden behövs verkligen på forumet i min mening
Själv har man ett bra gym promenadavstånd från lyan vilket leder till en del enklare pass.
Under tiden ni tar er till era gym har jag redan tränat klart! Haha.
Jag har som mål att gå ner 12kg till årsskiftet. Lagt på mig en del sen jag börjat köra mer och äta mycket, mycket mer...
Hoppas detta inspirerar någon annan till att ta tag i träningen.
Den här motpolen till bakfylletråden behövs verkligen på forumet i min mening
Själv har man ett bra gym promenadavstånd från lyan vilket leder till en del enklare pass.
Under tiden ni tar er till era gym har jag redan tränat klart! Haha.
Jag har som mål att gå ner 12kg till årsskiftet. Lagt på mig en del sen jag börjat köra mer och äta mycket, mycket mer...
Hoppas detta inspirerar någon annan till att ta tag i träningen.