Alex_s - Bmw E30 Turbo gatbil

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Alex_s

Re: Alex_s - Bmw E30 Turbo gatbil

Post by Alex_s »

baumgardt wrote:är det en m50b20 du bygger på nu?
Funderar på att kanske bygga fulturbo på min e36 med en sån maskin så kul att se vad du får för resultat :D
Yes, B20 :) 350whp ska väl gå utan större bekymmer
Alex_s

Post by Alex_s »

en update, det börjar ta sig nu faktiskt. byggt downpipe o grejer...

överblick hur den står nu, trångt som tusan med 3,5" downpipe.
Image

Svarvade till en aluhylsa, som jag sedan knackade in. blir bra o sätta en slang på :)
Image

kopplat in laddtrycksstyrningen, byggde även ett litet fäste
Image

Även smidit ihop en oljeretur 17mm invändig, rostfritt rör. Går över till ett alurör på tråget, så blir bara en liten kort stump emellan dom.
Image

Jag har även fått hem en Deatschwerks 350iL pump, så lite kopplingar o slang ska inhandlas inom det närmaste.
Kopplingen är på plats med zf lådan, svetsade distanser på kopplingsarmen. Det har väl förhoppningsvis blivit rätt.

Styrsystemet är i stortsett färdig kopplat, ska bara dubbelkolla så att alla givare och så vidare fungerar, sedan kan jag börja klistra ihopa härvan lite mer.
Alex_s

Post by Alex_s »

uppdaterar lite, dålig på att ta byggbilder men lite resultat av det hela kommer här. Bilen är startad med nya styrsystemet.

Fått ordning på det mesta i bagaget, Nytt alu lock till fuelcellen. Då det gamla i plast kan ha varit det sämsa möget jag varit med om.
Hållare till pump o relä, samt all kabel dragen. 10mm2 kabel till pumpen. DW 350iL pump, och ett sytec bränslefilter.
Batterifäste är byggt, samt ett optima batteri har hittat plats.
Image

Tar sig väldigt bra i motorrummet, kylare från 325 e36. Kylarslangar är monterat, inget värmepaket då ett av rören är sprucket till det tyvärr.
Image
Alex_s

Post by Alex_s »

målat ikväll! kallt o jävligt så vågar inte lägga det allt för tjockt, men blev några varv.

Image

Image

Image
HKPerformance

Post by HKPerformance »

Detta blir skitbra Alex, ska pangas i sommar :D
//Knurre
Alex_s

Post by Alex_s »

lite mer gjort

E46 330 Länkarmar med m3 e36 excentriska bussningar, 318IS E36 bromsar, E36 Coilovers är monterat. Styrledsadapter och nya styrleder ska på också.

Image

lite mer inredning är monterat, ska reda ut varför inte kupefläkten fungerar och så skall jag ordna upp förra ägarens omkoppling av blinkers..
Image

morot.
Image
Post Reply