Eftersom det varit julledighet och jag har inte haft något sug för att skruva E30 längre när snön kom. Men nu har stubinen tänds till igen och det kommer bli fullrulle förhoppningsvis.
Fick i julklapp av pappa ett "motorok" från biltema så att jag kan ta ned framvagnen och motorn hänger kvar på samma ställe. Ett riktigt smidigt luftverktyg.
Så har måttat in lite till på hur mycket Pro-mille behöver ta bort på spacersarna för att få in fälgen så mycket som möjligt mot OKet. Så fort jag åkt iväg o fått de fixat så blir det att riva ned framvagnen och renovera den och täta om oljetråget och sedan montera upp de igen.
Blev lite snabba puckar måndags då jag såg en full skruvbur till E30 coupé kom ut på facebook till en billig peng. Så var bara att slå till och sedan sätta sig i bilen igår och åka 33mil enkelresa och hämta buren. Väl hemma runt 20.00 så kvar det bara ut i garaget och provmontera buren i bilen för att se hur det blev

Har en liten fråga ang. reggning av bur eftersom tanken är att SFRO regga den med bur, turbo osv samtidigt. Skriver de endast "skyddsbur" i pappret eller skriver det vad det är för bur i bilen? t.ex. "halvbur", "skruvbur" eller fullbur osv?