Jag sonderar ny rolig motor till min Z3a, och vill ha något som har lite mer volym än en superstressad 2l fyra som jag har idag. Funkar ju fint för fullgasrepor, men är inte optimalt för trackdays och ett mer dynamiskt användande, jag vill ha tillräcklig volym för fin respons även i det oladdade registret.
Tillika är det ju skillnad på att ligga och köra bana vs. ett par fullgasrepor map driftstabilitet vid högt effektuttag, stor kontra liten motor.
Jag har redan en helt ny Northstar LH2 som står i garaget som var tänkt för ändamålet, fin motor, men kommer kräva för mycket tid för ombyggnad map det snåla utbudet av eftermarknadsprylar.
Jag har kikat runt lite på Viper V10an, bara för att det är en cool motor . Men samtidigt verkar den kräva en "fullständig" ombyggnad om man vill ta ut överladdade 1000hk.
Dvs en onödigt dyr lösning, eftersom motorn redan är relativt dyr som beggad i originalutförande.
Såg här på forumet att det diskuterats LS motorer och mappning, och tänkte om någon har synpunkter på en LSX motor?
Kanske en dyr entrebiljett, men verkar ju vara en klockren 1000hk lösning som redan är konstruerad för turbo (och redan förberedd för torrsump, och andra "finesser" som redan finns inkonstruerat i blocken) Para med en Tremec, sedan borde man kunna tanka och köra, utan att riva isär för renovering varje helg
http://www.chevrolet.com/performance/cr ... 6-b15.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Chevy LSX
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Chevy LSX
Du ska inte ha nåt stålblocksbojsänke iaf, kolla på en så lätt V8 som möjligt om du vill svänga
MVH Erik
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Chevy LSX
Jag har ju redan min LH2, som skulle passa till ändamålet (lätt och modern V8), men kommer inte ha den tid att utvecka allt själv som krävs.
Kan ju kika på en LS3, men det verkar krävas en hel del för att få den önskade driftstabiliteten med den effekten.
Har även sneglat på en Vipermotor för överladdning, inte den lättaste pjäsen heller, men redigt cool
Kan ju kika på en LS3, men det verkar krävas en hel del för att få den önskade driftstabiliteten med den effekten.
Har även sneglat på en Vipermotor för överladdning, inte den lättaste pjäsen heller, men redigt cool