Tjena! Har kikat runt lite och inte hittat så mycket så tänkte om nån kunde tänka sig hjälpa mig!
Köpte bilen utan nyckel och såklart vägrar bilen starta pgr av ews'
Är det någon som har någe tips så ja får igång bilen utan att göra någe större ingrepp?
Mvh//Dennis
Ews e36 320 97a
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
Ews e36 320 97a
Jag vet inte vad det är men över 1Bar händer det någe;)
- Spiidfriik
Re: Ews e36 320 97a
Enklast är att beställa en nyckel på BMW. Den är dock inte billig, tyvärr. För att koppla ur EWS krävs både ändring av mjukvaran i DME-boxen och lite omkoppling i kabelhärvan till EWS-boxen.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
-
Okej det va mindre bra! Man vill inte lägga pengar på en "isbil" direkt! Tack för svar
Jag vet inte vad det är men över 1Bar händer det någe;)
Är det EWS II så är det ju inte så svårt att komma runt det?
För lite tid och för mycket att göra!
Bakom handsfacket sitter ews boxen. Klipp grön och svartgul och koppla samman.
Då går man förbi ews
Då går man förbi ews
Det enda som händer om man gör som du beskriver är att man går förbi reläfunktionen i ews-boxen och man får spänning till startmotorn, men utan tillhörande nyckel kommer den ändå inte att starta då dme inte får "startsignalen" från ews-systemet.George wrote:Bakom handsfacket sitter ews boxen. Klipp grön och svartgul och koppla samman.
Då går man förbi ews
Mvh/Anders
Halloj,
Jag håller på med programmering av dessa styrsystem så kan fixa det om du ska ha motorn i en isbil. Du behöver koppla om det som nämnts ovan men då kommer den inte starta utan det är först efter programmeringen den startar som vanligt.
Skicka mig ett PM för mer info
Kan även fixa till de flesta Bmw modeller upp till 2008 ungefär då det börjar bli populärt att köra tex M57D30 motor i E30 osv.
Mvh//
A.Fekzen
Jag håller på med programmering av dessa styrsystem så kan fixa det om du ska ha motorn i en isbil. Du behöver koppla om det som nämnts ovan men då kommer den inte starta utan det är först efter programmeringen den startar som vanligt.
Skicka mig ett PM för mer info
Kan även fixa till de flesta Bmw modeller upp till 2008 ungefär då det börjar bli populärt att köra tex M57D30 motor i E30 osv.
Mvh//
A.Fekzen
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.