Ska på med RS6 v10 bromsok på min e34, finns inte en chans att få på dom utan att modifiera fästena på spindeln.
Vad säger expertisen om att svetsa i gjutjärn? Antar att det är pinne som gäller.
Mvh Danne
Svetsa om bromsoksfästen, e34.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Danneeandersson
Svetsa om bromsoksfästen, e34.
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
Re: Svetsa om bromsoksfästen, e34.
Personligen skulle jag inte lita på den svetsen med nåt så vitalt som bromsar, finns pinnar för gjutjärn jag vet men hur man än före och efterbehandlar med rätt värme brukar det sluta med att skiten spricker bredvid svetsen.
Är spindeln verkligen i gjutjärn då? Jag tror mig ha sett folk som svetsat i den förut och misstänker därför att det är gjutstål vilket skulle vara mycket lättare att svetsa i.
- Danneeandersson
Ja det är jag ju inte säker på! Blir ju fin yta när man kapar och ytan är ju slät utvändigt..? Vore ju rätt så idiotiskt att ha gjutjärn till sådana grejer när man tänker efter..
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
-
Inga problem att svetsa i bmw,s spindlar. Har svetsat både öronen till bromsok och nytt stötdämpar-rör utan några problem.
Kört tig-svets varje gång
Skickat från min D5803 via Tapatalk
Kört tig-svets varje gång
Skickat från min D5803 via Tapatalk
- Danneeandersson
Okej perfekt! tack som fan då blir det av med bauta oken!! ska bara få hem coilsen först