håller på med mina s38 spjäll å rengör å fixar iordning dom lite å funderar lite över vacumrailen som sitter under alla spjäll det är ju iof jätte bra så sett men det sitter nån slags backventil imellan splällhusen å railen hur brukar man göra med dom om man turbomatar med dom imellan så borde det inte bli nåt tryck till vacumrailen vilket medför att inte btr dump mm inte får nåt tryck alls! vilket inte e så lyckat kanske frågan e bara om man tar bort backventilerna hur blir funktionen på spjällhusen då dom borde väl vara till nåt annars hade dom väl inte varit där från början! jätte tacksam för ett bra svar
mvh Andreas
s38b38 vacumrail?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
Re: s38b38 vacumrail?
Hur e de med backventilerna då?dre racing@ wrote:det är bara en öppen rail. man får tryck där
BMW 535i -86
-
vilka backventiler?
dom ända jag vet är dom til bromsförstarkaren
dom ända jag vet är dom til bromsförstarkaren
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0577" onclick="window.open(this.href);return false;
ta vaccum från nr 7
sen sitter de 6 st backventiler
ta vaccum från nr 7
sen sitter de 6 st backventiler
BMW 535i -86
-
jag har iaf både tryck och vacuum i min rail. och den är lämnat helt original.
då är dom väl trasiga då.
har till mapsensor og turbomätere i mitten på railen, sendan dumpventil ena, och btr andra ända
då är dom väl trasiga då.
har till mapsensor og turbomätere i mitten på railen, sendan dumpventil ena, och btr andra ända
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt