Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Sen är frågan är det nån som har laddtrycket styrt å plockar bort effekt på mellan register? Är dom körd likadant i bänk dvs låser upp på samma varv å så
________________________
Johan Lindberg 070-3537834
Johan Lindberg 070-3537834
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Ja det är flera som har lägre laddtryck upp till ca 4-5000rpm, och sen ökar på.
Fick in Rickard "Flexbert" dynoresultat.
Nils: M20 2,7l SC6162, ar0,63, kam = 2,1mm, laddtryck 1,8 bar (T3)
Jonas: M20 2,7l SC6162, ar0,63, kam = 1,55mm, laddtryck 1,55 bar (T3)
Jonas: M20 2,7l PT6766, ar0,82, kam = 1,55mm, laddtryck 2,5 bar (T3)
NisseJärnet: M20 2,8l PT6765, ar1,09, kam = XXXmm, laddtryck 2,2 bar (T4)
Stensheim: M20 2,7l PT6766, ar0,82, kam = 1,9mm, laddtryck 2,5 bar (V-band) Custom-insug
Silverboy: M20 2,7l PT6265, ar0,81, kam = 1,9mm, laddtryck 2,2 bar (T4 twinport)
Pontus: M20 2,5l besiktningsmotor (oöppnad M20B25 turbo), laddar 0,7 bar med en ganska stor turbo, men med Custom-insug
Rickard: M20 2,7l PT6765, arX,XX, Z58 sugkam = 3,5mm, 2,2 bar. 1mm+ ventiler, Custom-insug.
Klicka för större bild
Rickard ligger väldigt lika med Stensheim som också har custominsug.
Fick in Rickard "Flexbert" dynoresultat.
Nils: M20 2,7l SC6162, ar0,63, kam = 2,1mm, laddtryck 1,8 bar (T3)
Jonas: M20 2,7l SC6162, ar0,63, kam = 1,55mm, laddtryck 1,55 bar (T3)
Jonas: M20 2,7l PT6766, ar0,82, kam = 1,55mm, laddtryck 2,5 bar (T3)
NisseJärnet: M20 2,8l PT6765, ar1,09, kam = XXXmm, laddtryck 2,2 bar (T4)
Stensheim: M20 2,7l PT6766, ar0,82, kam = 1,9mm, laddtryck 2,5 bar (V-band) Custom-insug
Silverboy: M20 2,7l PT6265, ar0,81, kam = 1,9mm, laddtryck 2,2 bar (T4 twinport)
Pontus: M20 2,5l besiktningsmotor (oöppnad M20B25 turbo), laddar 0,7 bar med en ganska stor turbo, men med Custom-insug
Rickard: M20 2,7l PT6765, arX,XX, Z58 sugkam = 3,5mm, 2,2 bar. 1mm+ ventiler, Custom-insug.
Klicka för större bild
Rickard ligger väldigt lika med Stensheim som också har custominsug.
Last edited by Nisse977 on 12 Jul 2013, 19:03, edited 1 time in total.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Mitt ladd var sänkt på mellanregistret vilket syns rätt tydligt mellan 4500-6000 varv typLimpdjur wrote:Sen är frågan är det nån som har laddtrycket styrt å plockar bort effekt på mellan register? Är dom körd likadant i bänk dvs låser upp på samma varv å så
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Sett till dessa grafer så hade jag nog velat varva lite mer om jag kört med custom insug då man verkar tappa register i början jämfört med de som har originalinsuget.
Håller mig kvar till originalinsug, får väl höja laddet lite på slutet istället som Nissejärnet för att räta ut grafen
Håller mig kvar till originalinsug, får väl höja laddet lite på slutet istället som Nissejärnet för att räta ut grafen
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
På min så sjönk effektkurvan efter 7k.Nisse977 wrote:Sett till dessa grafer så hade jag nog velat varva lite mer om jag kört med custom insug då man verkar tappa register i början jämfört med de som har originalinsuget.
Håller mig kvar till originalinsug, får väl höja laddet lite på slutet istället som Nissejärnet för att räta ut grafen
Rickard Bäcker
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Jasså? Skulle inte Z58an peaka vid 7500rpm? Men det kanske bara gäller Z58 turbokam..
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Kul att verkligen se skillnaden
Tycker silverboys ser bäst ut, hade NJ höjt ladd vid vrid så hade den vart bäst.
Tycker silverboys ser bäst ut, hade NJ höjt ladd vid vrid så hade den vart bäst.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Precis. 7700 brukar den peaka.Nisse977 wrote:Jasså? Skulle inte Z58an peaka vid 7500rpm? Men det kanske bara gäller Z58 turbokam..
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Fick ett väldigt bra register efter mappningen i onsdags! Samma motor, samma turbo och samma laddtryck 1,8 bar.
Har inte hunnit till nya kurvan i grafen ovan, men Ärtan printade en jämförelse med gamla kurvan som jag kan visa så länge
Trodde inte det skulle bli så bra med större downpipe och omställd kam.
Visst är det ny motorstyrning och andra grejer, men att få 100whp mer vid varvstopp hade jag inte räknat med
Körde upp till Avesta från Göteborg, mappade, körde sen hem Det är så det ska funka.
Här kommer jämförelsen på samma graf som tidigare:
Klicka för större bild
Har inte hunnit till nya kurvan i grafen ovan, men Ärtan printade en jämförelse med gamla kurvan som jag kan visa så länge
Trodde inte det skulle bli så bra med större downpipe och omställd kam.
Visst är det ny motorstyrning och andra grejer, men att få 100whp mer vid varvstopp hade jag inte räknat med
Körde upp till Avesta från Göteborg, mappade, körde sen hem Det är så det ska funka.
Här kommer jämförelsen på samma graf som tidigare:
Klicka för större bild
Last edited by Nisse977 on 19 Jul 2013, 16:28, edited 2 times in total.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Grymt!
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
-
- Posts: 850
- Joined: 24 Sep 2006, 12:44
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
är Pontus jag?
den rosa linjen då...
eller finns det fler Pontus med oöppnad besiktningsmotor med insug och ganska stor turbo på 0,7 bar??
synd att man isf är lägst på skalan
den rosa linjen då...
eller finns det fler Pontus med oöppnad besiktningsmotor med insug och ganska stor turbo på 0,7 bar??
synd att man isf är lägst på skalan
Mvh PJ
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Jag vill också vara med :)
Edit:2,5 lit
M20b25 +1mm ventiler z45, lite portad, custominsug. 1,6 bar med fjäder. 6262, 3" dp, Aem ems 2013
Samma motor +MaxECU 1 bar brund och 1,94 med styrning 2014
Edit:2,5 lit
M20b25 +1mm ventiler z45, lite portad, custominsug. 1,6 bar med fjäder. 6262, 3" dp, Aem ems 2013
Samma motor +MaxECU 1 bar brund och 1,94 med styrning 2014
Last edited by JockE28 on 29 Apr 2015, 14:37, edited 1 time in total.
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Om man nu frågar herrarna vad ska man satsa på för snurra för fint register o bra med effekt?
Har idag en gt37:a osm är bottnad...
2.6L m20
Z58 turbo kam
PT 6765?
Har idag en gt37:a osm är bottnad...
2.6L m20
Z58 turbo kam
PT 6765?
Leo Andersson
0761261580
e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab
0761261580
e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
6466?
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 47
- Joined: 09 May 2011, 21:46
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Hei!
Morsom tråd å følge med på!
Jeg var å bremset min m20B27 med z45 kam, original topp og ventiler, komp: 8.5:1, 6265 v-bånd, E85, maxxecu. Her er min kurve på 2 kg trykk.
Morsom tråd å følge med på!
Jeg var å bremset min m20B27 med z45 kam, original topp og ventiler, komp: 8.5:1, 6265 v-bånd, E85, maxxecu. Her er min kurve på 2 kg trykk.
Max Skøyum
Drøbak, Norge
0047 90094612
Drøbak, Norge
0047 90094612
Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20
Ska bli väldigt kul och jämföra dessa kurvor med min
Det slutade med att jag köpte en garrett gt4094 med 0.85 hus
Det slutade med att jag köpte en garrett gt4094 med 0.85 hus
Leo Andersson
0761261580
e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab
0761261580
e30 m20b27 turbo!
Mercedes E63 Amg
e30 325 cab