Bullen funderar på A/R och mottryck på m50b28
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bullen funderar på A/R och mottryck på m50b28
internet har inte gett mig mer än ännu mer huvudvärk.
Vad säger expertisen här?
Jag har ett single entry grenrör, 2,8l, 3,5"dp och 3" resterande.
Kommer ett a/r mått på .82 som exempelvis Precision har på sina t3 singelhus 6766 att bli för litet?
Vad säger expertisen här?
Jag har ett single entry grenrör, 2,8l, 3,5"dp och 3" resterande.
Kommer ett a/r mått på .82 som exempelvis Precision har på sina t3 singelhus 6766 att bli för litet?
Re: Bullen funderar på A/R och mottryck på m50b28
Den klistrade "dynojämförelse" tråden borde väl räcka att titta i?
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
Re: Bullen funderar på A/R och mottryck på m50b28
[quote="mr_z"]Den klistrade "dynojämförelse" tråden borde väl räcka att titta i?[/
Den kan jag snart utantill. Men mottryck redovisas ej. Och sparsamt med info om single/twin entry osv.
Den kan jag snart utantill. Men mottryck redovisas ej. Och sparsamt med info om single/twin entry osv.
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Bullen funderar på A/R och mottryck på m50b28
Skulle tro att det funkar bra, polarn körde med 6765 T3 singel med .82 och samma avgas som du med 610whp och då satte soppapumpen stopp.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: Bullen funderar på A/R och mottryck på m50b28
Jag skulle också tro det. Men vem vet?
Re: Bullen funderar på A/R och mottryck på m50b28
Köp ett gäng avgashus och prova dej fram i bänken
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Bullen funderar på A/R och mottryck på m50b28
Vilken turbin?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Bullen funderar på A/R och mottryck på m50b28
Bmwandreas wrote:Vilken turbin?
Den som blir bra. Jag har inte köpt något än så ännu är valet fritt.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Bullen funderar på A/R och mottryck på m50b28
Man kan bara jämför A/R på samma turbin. 62 turbin med 0.82 flödar mindre än 66 med 0.63 A/R .Bullen! wrote:Bmwandreas wrote:Vilken turbin?
Den som blir bra. Jag har inte köpt något än så ännu är valet fritt.
66 turbin med 0.82 går fint med 700 nhp och 770 nhp om man pressar lite.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Bullen funderar på A/R och mottryck på m50b28
Vad gjør twin vs single entry i forskjell?
Re: Bullen funderar på A/R och mottryck på m50b28
m50b30 wrote:Vad gjør twin vs single entry i forskjell?
Re: Bullen funderar på A/R och mottryck på m50b28
En fråga bara nhp menas de nav HP?
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Bullen funderar på A/R och mottryck på m50b28
Japp. Lär skriva så då vår andra bänk visar 15% mindre än dynapacken.Anderss50 wrote:En fråga bara nhp menas de nav HP?
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Bullen funderar på A/R och mottryck på m50b28
Bullen! wrote:m50b30 wrote:Vad gjør twin vs single entry i forskjell?
Jeg tenkte på ar storlek på twin vs single.
Vil ar. 82 single gi samme mottryck som ar.82 twin.?
Re: Bullen funderar på A/R och mottryck på m50b28
Körde ifjol med 3,5"dp och 3" avgas, 6266gen2 0,82 på en m50B31.
Vid 1,5 bars ladd hade jag 1,3 bar i mottryck.
I år med samma setup men 3,5" helsystem 2bar ladd 1,6bar i mottryck.
Vid 1,5 bars ladd hade jag 1,3 bar i mottryck.
I år med samma setup men 3,5" helsystem 2bar ladd 1,6bar i mottryck.
Tony Johansson
+35840-7293337
e30 M-Tech2 M50B30 6266gen2 804hk/967nm
(2015) 731hk/1000+nm. 1mile(1609m) @ 317,23km/h. 1/4 11,46sek/222.73km/h med 17" däck
+35840-7293337
e30 M-Tech2 M50B30 6266gen2 804hk/967nm
(2015) 731hk/1000+nm. 1mile(1609m) @ 317,23km/h. 1/4 11,46sek/222.73km/h med 17" däck