Varning för bedragarsvin.

Sälj dina trimdelar

Moderators: Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren, Snekast

E30Anders

Re: Varning för bedragarsvin.

Post by E30Anders »

Ippes lillebror eller?

Mvh/ Anders
Johanswe

Post by Johanswe »

sidenmark wrote:Fick nu bekräftat från Swedbank att kontot jag satt inn pengar på går till
Skellefteå
Jakob Andersson
konto 84202 9036932375

KIllen som ringde upp mig sa att han hette
Joakim söderlund och angav det som namn till kontot och en annan adress , så jag förde över pengar 21/8 sedan så försvan han ,
men nu har jag fått bekräftat vem det är så ser du detta så ring mig direkt för numret du ringde sisst på har du tagit bort din fega jävel , blir så jävla trött på sånt här folk och inte första gången det blir strul från
Han verkar ju ha blåst fler personer? Varför åker inte bara någon upp och slår in ansiktet på denna snorunge.
1111
sidenmark

Post by sidenmark »

sidenmark wrote:Fick nu bekräftat från Swedbank att kontot jag satt inn pengar på går till
Skellefteå
Jakob Andersson
konto 84202 9036932375

KIllen som ringde upp mig sa att han hette
Joakim söderlund och angav det som namn till kontot och en annan adress , så jag förde över pengar 21/8 sedan så försvan han ,
men nu har jag fått bekräftat vem det är så ser du detta så ring mig direkt för numret du ringde sisst på har du tagit bort din fega jävel , blir så jävla trött på sånt här folk och inte första gången det blir strul från
Har nu fått mitt problem löst efter mycket krångel och letande men fick till slut tag på en i deras familj som betalade tillbaka mina pengar . Jävligt tråkigt att andra ska behöva stå till svars för denna kille , bara hoppas han betalar tillbaka till sin egen familj !
så ett tipps handla aldrig från denna killen , men svårt och veta när man blir uppringd och han anger ett annat namn och stad , men inte så smart och ange sitt privata kontonummer
070-4944680
AllarN

Post by AllarN »

Citerat från Skellefteå TR B 982-12 Dom 2012-10-03.

"Jacob Andersson ska dömas för 14 fall av stöld och två fall av bedrägeri. Vid
gärningarna var Jacob Andersson 17 år gammal. Han förekommer sedan tidigare i
belastningsregistret och dömdes senast den 4 juni 2010 för stöld, tillgrepp av
fortskaffningsmedel och häleri till ungdomstjänst. Jacob Andersson har således
återfallit i likartad brottslighet."

Då dömdes han återigen till ungdomstjänst & ungdomsvård. Tråkigt att den typen av personer aldrig lär sig..
Hool

Post by Hool »

Vet inte om han är aktiv på detta forum men har varit väldigt aktiv på Facebook på sistone.

https://www.facebook.com/anonymigastbr0" onclick="window.open(this.href);return false;

Bannad från E30-Ligan, E36 Ligan och en hel del andra ställen.

För kännedom :!:
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
Sarja88

Post by Sarja88 »

kan inte se vem det är ?
Tony Sarja
0735611651

http://www.garaget.org/Sarja88" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/tonysarja" onclick="window.open(this.href);return false;

Bmw E30 318 Dragracing
Bmw E36 320 Testa REG
Hool

Post by Hool »

Sarja88 wrote:kan inte se vem det är ?
Michel Kostovski a.k.a Miche... Relativt känd i bilkretsarna kring Göteborg..

Har på sistone fått för sig att sälja grejer, ta betalt i förskott eller handpenning för att sedan skita i köparen och inte skicka några grejer.

Ägaren av http://www.spacers.se" onclick="window.open(this.href);return false; har varnat om honom med då han påstår sig ha kraftig rabatt på sagda företag.

Image
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
erikkihl

Post by erikkihl »

Vill varna för Tony Lindmark i Nyhammar. Har skickat ett lustgassystem till han emot efterkrav, nu löser han inte ut det och svarar inte på telefon/sms. Så det slutar väl med att jag får pröjsa retur frakten på detta.
Erik Kihlgren, 070/6346837
BmwFredrik

Post by BmwFredrik »

Hej det är ju bra att man läser detta inlägg efter att man betalar för grejer.

Har nu själv varit i kontakt med "Ippe" Jesper Andersson och blivit lovad 2st Vader stolar, dum som jag va swisha jag honom 5000kr i tron om att det skulle gå smidigt vid leverans
efter några veckors väntetid och många påtryckningar via sms och samtal så verkar det som han gått upp i rök och svara inte i telefonen.

fick dock tillbaka 2000kr i början av affären för att dom blivit skadade vid urmontering..

:evil:
Allt under 3liter är startmotorer!

0707133777
ZFredde

Post by ZFredde »

BmwFredrik wrote:Hej det är ju bra att man läser detta inlägg efter att man betalar för grejer.

Har nu själv varit i kontakt med "Ippe" Jesper Andersson och blivit lovad 2st Vader stolar, dum som jag va swisha jag honom 5000kr i tron om att det skulle gå smidigt vid leverans
efter några veckors väntetid och många påtryckningar via sms och samtal så verkar det som han gått upp i rök och svara inte i telefonen.

fick dock tillbaka 2000kr i början av affären för att dom blivit skadade vid urmontering..

Alltid lika tråkigt med oseriöst folk som orkar blåsa folk på för små pengar att polisen ens ska vilja hjälpa till men tillräckligt stora för att det ska svida..
Fredric Carlsson
BmwFredrik

Post by BmwFredrik »

ZFredde wrote:
BmwFredrik wrote:Hej det är ju bra att man läser detta inlägg efter att man betalar för grejer.

Alltid lika tråkigt med oseriöst folk som orkar blåsa folk på för små pengar att polisen ens ska vilja hjälpa till men tillräckligt stora för att det ska svida..
Ja det är underbart, Man tappar inte alls hoppet om mänskligheten, man skulle vilja lämna över lite av sitt eget samvete. blir väl att sätta sig i bilen och åka till Skellefteå och göra ett besök.

0707133777
BmwFredrik

Post by BmwFredrik »

Tjenare nu är problemet löst, pengarna är tillbaka.

Ringde upp Jespers Mamma och förklarade situationen, hon berättade att han låg på sjukhus men hon skulle träffa honom under veckan,
fick sedan ett sms om att hon gjort en överföring till mig.

av ren Nyfikenhet Ringde jag sjukhuset i Skellefteå och kollade om han låg inlagd direkt efter att jag pratat med Modern.
Dom hade ingen Person vid det namnet eller personnumret jag angav

hon skäms nog över sonen med all rätt och drog en vit lögn!!

Tycker det är sorgligt att en Mamma till en myndig men långt ifrån vuxen människa ska behöva betala och ställa saker till rätta.

händelsen är polisanmäld och förhoppningsvis får även denna stackars moder tillbaka sina pengar..

Gör inga Affärer med "Ippe" Jesper Andersson

/Fredrik Eriksson

0707133777
Ripper

Post by Ripper »

Sjukhuset lämnar inte ut uppgifter om vem som är eller inte hos dem, eller rättare sagt så blir man tillfrågad "om nån söker dig, vill du då att vi säger att du finns här?" och han som skulle ha blåst flera på pengar lär väl knappast vilja bli nådd av nån mer än familjen.
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
Post Reply