VATTENKYLNING TURBO M50

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
pjohansson

VATTENKYLNING TURBO M50

Post by pjohansson »

Tänkte kolla med er var ni tycker det är bäst att ta kyling till turbon ifrån (övre/undre kylarslang kanske?) och även vart man drar in returvattnet igen, kör med expansionskärl så om de kanske är lättast att dra tillbaka vattnet in i den så bör man slippa ev luftfickor? ge mig gärna lite förlslag då de känns som alla tycker olika i denna fråga :)
Jens92

Re: VATTENKYLNING TURBO M50

Post by Jens92 »

Jag har tagit vattnet som går till spjället original och helt enkelt kör det till turbon istället.
pjohansson

Post by pjohansson »

Jens92 wrote:Jag har tagit vattnet som går till spjället original och helt enkelt kör det till turbon istället.

det har ja hört folk som gör. har dessvärre inte den slangen kvar då de mesta är ombyggt. motorn sitter nämligen i en nissan s14
Jens92

Post by Jens92 »

Image

Anslutning nr 15 har du sitter i toppen så den funkar att ta vatten och sen ska den tillbaka in i slangen vid nr 9 om du har den kvar. Annars får du följa flödes schemat så hittar du säkert nått sätt att lösa det.

Prylen med nummer 10 är bara att skippa, den sitter i original luftburk och fyller ingen funktion just nu.
pjohansson

Post by pjohansson »

Jens92 wrote:Image

Anslutning nr 15 har du sitter i toppen så den funkar att ta vatten och sen ska den tillbaka in i slangen vid nr 9 om du har den kvar. Annars får du följa flödes schemat så hittar du säkert nått sätt att lösa det.

Prylen med nummer 10 är bara att skippa, den sitter i original luftburk och fyller ingen funktion just nu.
nr 15 på bilden, är det in eller ut ur toppen?
Jens92

Post by Jens92 »

Jag kan inte svära på det men jag tror det är ut ur toppen. Eftersom jag bara flyttade slingan från spjäll till turbon har jag inte behövt fundera på det.
P.Grahn

Post by P.Grahn »

Jag har använt nr15 till turbo. sen bara T-at in den på kylarslang nr 4 som retur och det funkar bra :)
Per Grahn
0738212506
Post Reply