vad tror ni om detta? går det få ut någon vidare effekt? tanken är att det ska i en turbo inte nästa sommar utan sommaren där på.
så jag tänkte köra nästa sommar i min e28 med M50, har nämligen en färdig härva för vems till denna motor. så tänkte det kunde vara roligt o mixtra lite, lite andra tips för o få lite sug effekt under en sommar?
Funkar fint! Har åkt ca 300mil i sommar med etanol, m50b25 vanos med ARP och coopering samt VEMS
Där är när vi mappade med original packning och bultar men då gick packningen :/
Men det där är iallafall 478whp/567wnm på 1,4bar
Sedan sänkte vi laddtrycket och bytte till arp och coopering sen dess har jag åkt hela sommaren nästan med dessa effekter
443whp/545wnm 1,2bar
335whp/396wnm 0,7bar
niclasmann wrote:Funkar fint! Har åkt ca 300mil i sommar med etanol, m50b25 vanos med ARP och coopering samt VEMS
Där är när vi mappade med original packning och bultar men då gick packningen :/
Men det där är iallafall 478whp/567wnm på 1,4bar
Sedan sänkte vi laddtrycket och bytte till arp och coopering sen dess har jag åkt hela sommaren nästan med dessa effekter
443whp/545wnm 1,2bar
335whp/396wnm 0,7bar
Ser ju riktigt gött ut
Tack för förslaget
Vad gick budget på med coopering setupen?
Totala för endast motor då tänker jag
niclasmann wrote:Funkar fint! Har åkt ca 300mil i sommar med etanol, m50b25 vanos med ARP och coopering samt VEMS
Där är när vi mappade med original packning och bultar men då gick packningen :/
Men det där är iallafall 478whp/567wnm på 1,4bar
Sedan sänkte vi laddtrycket och bytte till arp och coopering sen dess har jag åkt hela sommaren nästan med dessa effekter
443whp/545wnm 1,2bar
335whp/396wnm 0,7bar
Ser ju riktigt gött ut
Tack för förslaget
Vad gick budget på med coopering setupen?
Totala för endast motor då tänker jag
Svårt att säga tyvärr...
Men ARP,Coopering, planing av topp gick på 5300.
Sen är de ju massa tryckslangar, dump, turbo, wg avgassystem, o allt sånt som kostar som är svårt att säga pris på