hjälp mig att identifiera min turbo! =)

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Wobbzgurka

hjälp mig att identifiera min turbo! =)

Post by Wobbzgurka »

hejsan!

köpte nys denna turbon, säljaren säger att det är en switcher s200, vad tror ni? finns ingen id-bricka :/
mått: 57mm in, 65mm ut,t3, tror det är 14cm^2 avgashus men är inte säker.. står 1.00 inne i huset. tror ni den kommer passa bra till mitt m20b25 bygge med 400bhp som mål? =)

ImageImage
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

tacksam för svar!

/robin
Bonje

Re: hjälp mig att identifiera min turbo! =)

Post by Bonje »

Först tittade jag bara på bilderna innan jag läste texten, och tänkte.. "Det ser ut som en Schwitzer S200" Sen fick jag det bekräftat när jag läste texten :)
Det verkar vara som säljaren säger tycker jag. Den kommer fungera fin fint till på din M20 upp till 500Hp. :)
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Wobbzgurka

Re: hjälp mig att identifiera min turbo! =)

Post by Wobbzgurka »

Bonje wrote:Först tittade jag bara på bilderna innan jag läste texten, och tänkte.. "Det ser ut som en Schwitzer S200" Sen fick jag det bekräftat när jag läste texten :)
Det verkar vara som säljaren säger tycker jag. Den kommer fungera fin fint till på din M20 upp till 500Hp. :)
haha vad bra :D synd att nån snubbe gått lös med vinkelharry på den och slipat bort all text.. hade gjort allt lite enklare om de var kvar hehe.

härligt! finns lite rum att utvecklas då med denna :) tack för svar!
Post Reply