Detta är de allra närmaste min styrled kan komma. Va lite närmare än vad jag först såg men de kommer nog funka

O så här sitter muttern i navet

Samt hur hylsorna ser ut

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Korrekt! Jag hade turen på min sida med några ynka millimeter mellan bromsok och fälg.Silverboy wrote:verdt å legge til er at en skive med mindre offset, gir bedre plass til styrled, men kan gi utfordringer med felg...
Det ser ut som på bilden nedan.Michigan wrote:Kan du inte lägga en spacer mellan bromsskiva och nav? (vet inte hur det ser ut på en sån där)
Tackar så mycket fotona, uppskattas !!!m5micke wrote:Så här ser de ut på min. Om som tidigare sagt så minns jag inte hur mycket mina hylsor spacer ut.
Detta är de allra närmaste min styrled kan komma. Va lite närmare än vad jag först såg men de kommer nog funka![]()
Precis, det är det som jag i första hand strävar efter (men ibland får man inse att det inte går).Silverboy wrote:Min praksis är att göra hårdvaran så man kan använda slitdelar rakt från hyllan.. om man inte jobbar med svarv etc själv..
Menar du kortare hylsa och längre mutter?bmw-slangen wrote: Däremot har jag funderat på en variant av muttern. På alla varianter jag sett så är skruvskallens insida en del av den gängade delen. Men det finns inget som säger att det behöver vara så. Låt skruvskallen börja där axeltappen slutar! Du får precis lika mycket gängingrepp. Nackdelen är att man kanske får problem med vissa fälgar. Men nu kommer jag att ha spacers här så det kommer aldrig att bli ett problem för mig iallafall.
Nej, längre hylsa och längre mutterSilverboy wrote:
Menar du kortare hylsa och längre mutter?
Problemet med slitytan på skivan längre ut er att Ok kommer längre ut, vilket gir minimalt med plats mellom fälg och ok. och skal man ha spacer så man går klar, så får man hjul som tar i på utsidan / utanför bilen.. har man ingen kant fälg så bør det dock gå.. annars breddning. eller smala däck, men det vil man jo inte ha..
Så skal man åka lågt, breda däck, och snabbt så tror jag det är som du har det nu som är besta løsningen. Som sagt: Jag har kört livskiten ur bromsarna på min med typ 700hk / 1400kg.. distansen til styrled är inget bekymmer i mitt fall. endast typ 0,8mm plåt mellan skiva och styrled.