Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
m50b30
Posts: 284 Joined: 06 Feb 2014, 16:46
Post
by m50b30 » 01 Sep 2015, 19:20
Har en m50 turbo med supertech ventiler, ppf fjædrer + icke vanos innerfjær, og hyd tryckare fra m54b30.
Hur mycket kan jag varva med hyd tryckarne?
Skal brukes i drifting, så det blir mycket varvstopp.
mean_farmer
Posts: 27 Joined: 10 Jul 2011, 13:45
Post
by mean_farmer » 01 Sep 2015, 21:37
7500 om du inte köper annan svängnings dämpare/trigger.
m50b30
Posts: 284 Joined: 06 Feb 2014, 16:46
Post
by m50b30 » 02 Sep 2015, 08:49
det er 2.8 vev, 84mm slag.
Er det noe problem med svingningsdemper på den?
mean_farmer
Posts: 27 Joined: 10 Jul 2011, 13:45
Post
by mean_farmer » 02 Sep 2015, 20:38
yes den delar på sig tillslut, bara köpa en ati lr va dom nu hette för 10k
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 02 Sep 2015, 21:04
Jag har varvat 7500-8000 sen 2011 med original svängningsdämpare utan problem (M50B28). Tror den kommer från en 2.8 iaf men är inte helt 100.
Inget varvstoppsdrifting dock..
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
m50b30
Posts: 284 Joined: 06 Feb 2014, 16:46
Post
by m50b30 » 02 Sep 2015, 22:29
aldri hørt om at det skal være noe problem på 2.8, 3.0 derimot.
Men jeg tenkte mest på toppen, og spes hydrauliske tryckarane.
Tåler de mycket varv?
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 02 Sep 2015, 23:03
Jag kör med hydrauliska iaf.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Casy
Posts: 1105 Joined: 28 Aug 2009, 10:16
Location: Östersund
Post
by Casy » 03 Sep 2015, 14:18
tror inte hydrauliska klarar mer än 8000rpm, men under det bör funka. 7500 är ju beprövat iallafall
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74