Vilka erfarenheter har ni alla andra (borde vara hundratals som gjort 5-bult konverteringar)?
Vilka modifieringar har ni gjort för att komma runt problemet?
Enklast är ju att hitta en bromsskiva med lägre höjd, men jag kan inte hitta någon (vare sig hos BMW eller andra märken).
Funderar på om lösa bromsskivor med specieltillverkade bells kan vara en lösning?
Setupen är helt ordinär
- hylsa som flyttar ut 7.5 mm (mig veterligen så mycket det praktiskt går)
- E46 330i bromsskiva (325x25 mm)
- E36 M3 bromsok (med bromsoksadapter)

Dock så kommer yttre styrleden för nära bromsskivan.
Anmärker inte besiktningen på det, så lär det påpekas vid besiktningen inför ombyggt fordon.
Dessutom är man lite fundersam på vad som händer under hård körning en hel track day.
På bilden nedan är inte styrleden åtdragen, när man gör det plattas damasken ut lite mer och kommer ännu närmare bromsskivan.
Vid lite större rattutslag så låg damasken mer eller mindre emot bromsskivan (det var mindre än 0.5 mm mellan damask och bromsskiva).
