Tjena!
har ju en e36 turbo med fekzen chip i,
han sa ju att optimala var att den skulle ligga på 9,7afr i tomgång/Cruise men den är mer 12,5-15 idag typ.. Vet ni vad problemet kan vara?
vad ska bränsletrycket ungefär ligga runt? (Deka 630)
Har nya stift knackade till 0,5
Samt den liksom slår av vid 0,5 bar? Vad kan det vara?!
Skulle vara jättebra om ni har något tips
Med vänlig hälsning,
M50b25 turbo, AFR-problem
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 23
- Joined: 24 Sep 2014, 19:06
Re: M50b25 turbo, AFR-problem
prata med fekzen är ju trots allt han som tillverkat chippet?
han lär väl veta vilket bränsletryck du bör ha?
han lär väl veta vilket bränsletryck du bör ha?
Bygger en E36 Touring 2JZgtevvti
Fredrik Bjerstedt
Fredrik Bjerstedt
Re: M50b25 turbo, AFR-problem
Yes, har kollat med honom om detFractal101 wrote:prata med fekzen är ju trots allt han som tillverkat chippet?
han lär väl veta vilket bränsletryck du bör ha?
Men angående att den slår av, kan de va något med att jag har original lmm så den bottnar? Så man tex ska byta till 535?
Eller några andra tips?
Re: M50b25 turbo, AFR-problem
Om den ska vara på 9.7 måste du ställa om BBL till etanolens lambda1.Dipy wrote:Tjena!
har ju en e36 turbo med fekzen chip i,
han sa ju att optimala var att den skulle ligga på 9,7afr i tomgång/Cruise men den är mer 12,5-15 idag typ.. Vet ni vad problemet kan vara?
vad ska bränsletrycket ungefär ligga runt? (Deka 630)
Har nya stift knackade till 0,5
Samt den liksom slår av vid 0,5 bar? Vad kan det vara?!
Skulle vara jättebra om ni har något tips
Med vänlig hälsning,