Sälj dina trimdelar
Moderators: Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren , Snekast
Tylen
Posts: 113 Joined: 18 Aug 2009, 20:59
Location: Orsa
Post
by Tylen » 16 Aug 2015, 20:31
Hej! har ett S50 insug med spjäll, vakuum brygga, kinesisk dump 50mm och svetsat alu 2,5" rör. Ytterst liten modifiering i bak på plenumet för att få plats med insuget.
Pris 4500:- + frakt elle bud!
ZFredde
Posts: 151 Joined: 30 Aug 2014, 20:44
Location: Örebro, Sweden
Post
by ZFredde » 18 Aug 2015, 06:59
Är de bara jag som tycker nedbytet mot mindre rör till insuget mot orginal borde strypa?
Fredric Carlsson
RoDe
Posts: 3817 Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm
Post
by RoDe » 18 Aug 2015, 08:47
ZFredde wrote: Är de bara jag som tycker nedbytet mot mindre rör till insuget mot orginal borde strypa?
Gummibälgen som sitter där original håller inte för så värst mycket laddtryck. Det är så man gör med dessa plenum vid turbokonvertering.
The Lower Class
ZFredde
Posts: 151 Joined: 30 Aug 2014, 20:44
Location: Örebro, Sweden
Post
by ZFredde » 18 Aug 2015, 09:02
Jo det vet jag. Var just att gå ner i dimension jag tänkte på. Har en s50 som jag ska turbokonvertera där av min tanke.
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Fredric Carlsson
-AL-
Posts: 490 Joined: 07 Jan 2009, 23:22
Location: Göteborg
Post
by -AL- » 18 Aug 2015, 09:46
Framförallt hade jag behållt originalplaceringen av inloppet. En och annan tysk ingenjör som räknat på flödet...
/AL
Mobil: o701-812737
M2C+
M3e46 SMGII
V90CC
XC70II D4
Tylen
Posts: 113 Joined: 18 Aug 2009, 20:59
Location: Orsa
Post
by Tylen » 18 Aug 2015, 19:19
Placeringen hamnade där pga plats brist mot fjäderbenstornet på min m50 maskin med egen adapter. dock inte hela världen att flytta de om man skulle vilja! De va bra aluminium att svetsa i så förflyttning är inga problem !
Tylen
Posts: 113 Joined: 18 Aug 2009, 20:59
Location: Orsa
Post
by Tylen » 21 Aug 2015, 11:14
upp
Tylen
Posts: 113 Joined: 18 Aug 2009, 20:59
Location: Orsa
Post
by Tylen » 29 Sep 2015, 19:28
UPP