triggefel maxxecu..
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
triggefel maxxecu..
har problemer med lost sync Count og last sync error når motoren banker på varvstoppen og den dør/stopper, triggersensoren har en avstand på hele 2,5mm noe jeg syns er mye men vil ikke gå på mindre avstand ved høyt turtall.. vev/kamsensorer står på rising, er det fel? får ikke signal på falling.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
- kungen12321
Re: triggefel maxxecu..
Har hört många som haft liknande bekymmer. Jag själv "åtgärdade" bekymret genom att finjustera "first tooth angle" en aning.
Kör på 1.7mm spel.
Någon annan som upplevt detta och isåfall hur har ni kommit tillrätta med bekymret?
Kör på 1.7mm spel.
Någon annan som upplevt detta och isåfall hur har ni kommit tillrätta med bekymret?
2013: M50B28 525hk/658nm
2014: M62B44 THE PIG - "Färdigt projekt"
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=79565" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: M62B44 THE PIG - "Färdigt projekt"
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=79565" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Om du polvänder givaren kan du trigga på falling men då kan du behöva strobba om tändningen... Har du provat ändra Trigger arm vid högre varv? Kanske hjälper
har prøvd og øke triggerarm volt men det hjelper ikke... fikk tips om og lodde inn en motstand mellom triggersensor og maxxecu, er for høyt signal.
m20 3.0L turbo, 959wnm/884whp@2,2kg
-
Ja när volten drar över typ 14volt får maxx lite bekymmer med att va med o lira, vart med om samma sak själv det ser du i det inbyggda oscilloskopet om det funkar som det ska, lite kass att man inte kan spela in dock, men så är det på flera motorstyrningar
däremot om jag inte minns fel funkar det på megasquirt ^^
däremot om jag inte minns fel funkar det på megasquirt ^^