BMW 1602 -74 M42B20 - BMW 2002 Tii -75 - VW Bay -74
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: BMW 1602 -74 M42B20 - BMW 2002 Tii -75
Woopidoo!! idag har jag ÄNTLIGEN skrivit på papper för en 1975 års BMW 2002 Tii Det är ett väldigt omfattande projekt, men under dessa 3 år som man hållit på med 02or så har man skaffat sig ett ganska stort kontaktnät, så delar brukar alltid gå att hitta
Eftersom jag byggt en 1602 innan så bör detta bli betydligt enklare. Tanken med det här projektet är att originalrenovera och strikt hålla mig till originalskick. Kanske sänka den några cm med sportigare fjädrar, men annars blir det standard för hela slanten med bra puts!
Bilder kommer senare, sidan ville inte hänga med just nu... Skitteknik!
Eftersom jag byggt en 1602 innan så bör detta bli betydligt enklare. Tanken med det här projektet är att originalrenovera och strikt hålla mig till originalskick. Kanske sänka den några cm med sportigare fjädrar, men annars blir det standard för hela slanten med bra puts!
Bilder kommer senare, sidan ville inte hänga med just nu... Skitteknik!
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Re: BMW 1602 -74 M42B20 - BMW 2002 Tii -75
Det var en jäkla massa delar som skulle hämtas idag, och betydligt mer finns kvar. När jag skrev omfattande så är det ungefär den här nivån det ligger på..
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Re: BMW 1602 -74 M42B20 - BMW 2002 Tii -75
En tii är inte fel, rätt att hålla den i orginalskick med. Hur är skicket på bilen?
Du fick möjligtvis inte med fjäderben fram, o en bromscylinder som du säljer?
Du fick möjligtvis inte med fjäderben fram, o en bromscylinder som du säljer?
Simon Söderstedt
076-096 14 25
076-096 14 25
Re: BMW 1602 -74 M42B20 - BMW 2002 Tii -75
Det är ingen rost alls, den är i det stora hela redan förberedd för lack. Det negativa är att bakskärmarna är utbytta mot turbobreddare, så dessa måste bytas till nya originalare! Undertill är den färdig och målad, så inga jobbiga svetsjobb krävs utöver bakskärmarnastocken wrote:En tii är inte fel, rätt att hålla den i orginalskick med. Hur är skicket på bilen?
Du fick möjligtvis inte med fjäderben fram, o en bromscylinder som du säljer?
Njääe, kanske om det ligger nån HBC i någon av lådorna. Jag hade ändå tänkt köpa en ny.. ska kika!
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Re: BMW 1602 -74 M42B20 - BMW 2002 Tii -75
fasen så kul med en till 02a!
en annan sitter och drömmer om att skaffa en oxå
en annan sitter och drömmer om att skaffa en oxå
Re: BMW 1602 -74 M42B20 - BMW 2002 Tii -75
Jamen vad väntar du på Det är nog läge att handla innan dom skjuter rakt upp i taket prismässigt! Jag vet att väldigt fina Ti- och Tii-exemplar kan gå lös för 300000kr i tyskland. Dröjer väl inte länge innan varenda gammal BMW är där uppe och nosarbaumgardt wrote:fasen så kul med en till 02a!
en annan sitter och drömmer om att skaffa en oxå
Jag ska försöka fixa fram bilder på bilen oxå.. även om det inte är så mycket att se just för tillfället. Rensad på allt förutom fram- och bakvagn
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Re: BMW 1602 -74 M42B20 - BMW 2002 Tii -75
Vet en 2002 tii som står med taklucka osv , vet ej skick på den men vad brukar man få betala för den karossen? Är inte taklucka sällsynt på dessa bilar? Trevligt projekt förövrig
1111
Re: BMW 1602 -74 M42B20 - BMW 2002 Tii -75
Taklucka är inte supervanligt, men förekommer helt klart.Johanswe wrote:Vet en 2002 tii som står med taklucka osv , vet ej skick på den men vad brukar man få betala för den karossen? Är inte taklucka sällsynt på dessa bilar? Trevligt projekt förövrig
Dom går på en slant. Gick en rostig touring som stått i 30år för 30000kr för ett tag sedan.
Om du vill/har lust att dela med dig av info om den tii du nämner så finns jag på pm.
Simon Söderstedt
076-096 14 25
076-096 14 25
Re: BMW 1602 -74 M42B20 - BMW 2002 Tii -75
30k för en Tii är i dagsläget jäkligt billigt. Jag vet en halvrostig Ti som stått i många år som gick för 65k för några veckor sedan. Att göra en seriös renovering går lös på cirka 100k, lite beroende på vad för grejer man har liggandes. En bra renovering genererar stora pengar i slutändan
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Re: BMW 1602 -74 M42B20 - BMW 2002 Tii -75
Här kommer bilder på mitt lilla projekt det följer med en hel del godsaker, såsom ett splitternytt baksäte samt ett fint baksäte som är lite blekt (som dom flesta blå inredningar brukar bli). Det finaste oanvända kommer självklart sitta i Tii'n, det andra sparas. Hittade även en sprillans HBC så då slipper jag den utgiften Däremot ska jag inte köra med turbobreddare, så dessa ska en kompis få ta hand om istället, så svetsar jag dit nya skärmkanter bak! Framskärmar fixade jag fina beg av samma polare. Vi kastbyter helt enkelt
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Re: BMW 1602 -74 M42B20 - BMW 2002 Tii -75
Allt beror ju på skicket. Men när den där ti:n vandrade iväg så fruktansvärt i pengar genom budgivningen på nolltid så börjar man bli mörkräddCasy wrote:30k för en Tii är i dagsläget jäkligt billigt. Jag vet en halvrostig Ti som stått i många år som gick för 65k för några veckor sedan. Att göra en seriös renovering går lös på cirka 100k, lite beroende på vad för grejer man har liggandes. En bra renovering genererar stora pengar i slutändan
Ser ut som ett vettigt projekt, kommer helt klart följas
Simon Söderstedt
076-096 14 25
076-096 14 25
Re: BMW 1602 -74 M42B20 - BMW 2002 Tii -75
Den ser ju lite vissen ut för tillfället, mörkröd och tråkig Av att dömma Invändigt så har den varit fjordblå i sitt tidigare liv, vilket även har varit tanken från min sida. Det underlättar att hålla sig till originalfärgen eftersom jag har blå inredning till den
Det här kommer bli riktigt roligt! Är jäkligt peppad att få snurr på den här bilen Lacken kommer lämnas bort till seriös firma, ingen garagelack på en Tii, dom förtjänar det bästa och om nån av er vet om några bra projekttrådar på renoverade Tii, länka gärna
Det här kommer bli riktigt roligt! Är jäkligt peppad att få snurr på den här bilen Lacken kommer lämnas bort till seriös firma, ingen garagelack på en Tii, dom förtjänar det bästa och om nån av er vet om några bra projekttrådar på renoverade Tii, länka gärna
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Re: BMW 1602 -74 M42B20 - BMW 2002 Tii -75
Kristian fallermark har en blog "Save a wreck" mycket bilder o läsning!Casy wrote:Den ser ju lite vissen ut för tillfället, mörkröd och tråkig Av att dömma Invändigt så har den varit fjordblå i sitt tidigare liv, vilket även har varit tanken från min sida. Det underlättar att hålla sig till originalfärgen eftersom jag har blå inredning till den
Det här kommer bli riktigt roligt! Är jäkligt peppad att få snurr på den här bilen Lacken kommer lämnas bort till seriös firma, ingen garagelack på en Tii, dom förtjänar det bästa och om nån av er vet om några bra projekttrådar på renoverade Tii, länka gärna
Simon Söderstedt
076-096 14 25
076-096 14 25
Re: BMW 1602 -74 M42B20 - BMW 2002 Tii -75
Såg ett avsnitt av Wheeler Dealers idag och dom sålde sin renoverade tii för 35.000 dollar cirkus 300 tusen Den jag fått ögona för är en -73 dvs runda lysen. Rätt årsmodell eller? Och sedan går det att få fram utrustningslista på dessa bilar?Casy wrote:30k för en Tii är i dagsläget jäkligt billigt. Jag vet en halvrostig Ti som stått i många år som gick för 65k för några veckor sedan. Att göra en seriös renovering går lös på cirka 100k, lite beroende på vad för grejer man har liggandes. En bra renovering genererar stora pengar i slutändan
1111
Re: BMW 1602 -74 M42B20 - BMW 2002 Tii -75
Jepp har sett det, dom är roliga dom där två Runda lysen är skitsnyggt! Tror kanske det är mer sug efter runda faktiskt. Men det som avgör slutpriset är hur omfattande och seriös du vill göra renoveringen. Vet inte faktiskt.. För mig gick de inteJohanswe wrote:Såg ett avsnitt av Wheeler Dealers idag och dom sålde sin renoverade tii för 35.000 dollar cirkus 300 tusen Den jag fått ögona för är en -73 dvs runda lysen. Rätt årsmodell eller? Och sedan går det att få fram utrustningslista på dessa bilar?Casy wrote:30k för en Tii är i dagsläget jäkligt billigt. Jag vet en halvrostig Ti som stått i många år som gick för 65k för några veckor sedan. Att göra en seriös renovering går lös på cirka 100k, lite beroende på vad för grejer man har liggandes. En bra renovering genererar stora pengar i slutändan
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Re: BMW 1602 -74 M42B20 - BMW 2002 Tii -75
Köpte ju på mig en 63as bubbla för några veckor sedan. Golf 1an fick ryka! Köpte bubblan billigt och kände mig glad i vågen. Men det var kortvarigt, tills jag insåg att det var gängpaj på ett stift och hål i en ventil på samma förbränningsrum Men allt går ju lösa, och nu spinner den som en slö 1200 34hk bug ska göra
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Re: BMW 1602 -74 M42B20 - BMW 2002 Tii -75
Fränt! kämpa på
https://www.youtube.com/watch?v=gbqP4yPvsFQ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=gbqP4yPvsFQ" onclick="window.open(this.href);return false;
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;