VAG 115F COP spole till S38B36
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 65
- Joined: 23 Aug 2013, 16:29
- Location: kramfors
Re: VAG 115F COP spole till S38B36
jag gör som du in och kollar vad andra gör finns många duktiga bilbyggare här
ska se om jag får till en bild just nu är den i delar motorn körde ventil ras
så blev att svetsa topp å byta motorblock+en kolv men fick köpa 6st kolvar:evil:
så nästan hela motorn ligger hos sundvalls motor.
Mvh Tobbe
ska se om jag får till en bild just nu är den i delar motorn körde ventil ras
så blev att svetsa topp å byta motorblock+en kolv men fick köpa 6st kolvar:evil:
så nästan hela motorn ligger hos sundvalls motor.
Mvh Tobbe
Tobbe.
Re: VAG 115F COP spole till S38B36
Ja, det vore kanon! Motorras är aldrig roligt, allra helst inte när det tar med sej halva motorn. Kör du överladdat eller sugmotor?professordrövel wrote:jag gör som du in och kollar vad andra gör finns många duktiga bilbyggare här
ska se om jag får till en bild just nu är den i delar motorn körde ventil ras
så blev att svetsa topp å byta motorblock+en kolv men fick köpa 6st kolvar:evil:
så nästan hela motorn ligger hos sundvalls motor.
Mvh Tobbe
Sköt min för några år sedan och då vare femte kolven som smälte ihop. Resten klarade sej relativt bra, men det blev ju inte billigt även om jag fick bra pris av han som gjorde jobbet
Mvh
Patrik
Re: VAG 115F COP spole till S38B36
Finns en b38 kåpa på köp och sälj nu!!
Re: VAG 115F COP spole till S38B36
Tackar för tipset! Köpte den på ebay, men den saknar ju kåpan ovan spolarna. Ska se vad de vill ha för denna
-
- Posts: 65
- Joined: 23 Aug 2013, 16:29
- Location: kramfors
Re: VAG 115F COP spole till S38B36
Hej fick du tag på b38 kåpan ? jodå jag kör me turbo.vad har du för nått då m5 eller ?phrnfeldt wrote:Tackar för tipset! Köpte den på ebay, men den saknar ju kåpan ovan spolarna. Ska se vad de vill ha för denna
Mvh Tobbe
Tobbe.
Re: VAG 115F COP spole till S38B36
En kom idag, den saknar dock täckkåpan, men sedan är en annan komplett på väg. Köpte den av Bavaria här på forumet, bör komma idag eller imorgon. Jo, jag har en svart -90as M5a som jag skruvat i under några år här nu. Började med att jag rasade motorn en natt när jag körde lite inspirerat mellan Kramfors och Köpmanholmen, då skar femte cylindern och det vara bara att borra som gällde. Satte i (de här på forumet omdebatterade ) wiseco kolvar med 12:1 i kompressionsförhållande, och två år senare plockade jag bort insuget och monterade öppna filter ihop med ett MaxxECU. Nu överväger jag att plocka isär motorn under vintern för att skicka topplocket på bearbetning, har även planer på att i samma veva slipa om kamaxlarna.professordrövel wrote:Hej fick du tag på b38 kåpan ? jodå jag kör me turbo.vad har du för nått då m5 eller ?phrnfeldt wrote:Tackar för tipset! Köpte den på ebay, men den saknar ju kåpan ovan spolarna. Ska se vad de vill ha för denna
Mvh Tobbe
-
- Posts: 65
- Joined: 23 Aug 2013, 16:29
- Location: kramfors
Re: VAG 115F COP spole till S38B36
Haha, har varit frestad länge, men jag tror jag bygger turbo i något annat isf. Har lite saker för att kunna bygga M50B28 turbo, så kan hända att det blir något sånt i framtiden iställetprofessordrövel wrote:på me avgas snurra du me
Re: VAG 115F COP spole till S38B36
Var iväg och fick B38 ventilkåpan blästrad igår. Fräste i ordning och borrade den idag. Kapade pinnbultarna som sitter i mitten som hamnar under spolarna nyss. Har precis lagt första lagret färg på kåpan, och nu är det övriga fem spolar som ska modifieras sen äre bara att koppla in dem och hoppas på att det lirar bra.
Tackar alla som svarat! Det jag skulle behöva nu är ett elschema på spolarna bara, någon som sitter på ett?
Tackar alla som svarat! Det jag skulle behöva nu är ett elschema på spolarna bara, någon som sitter på ett?
Re: VAG 115F COP spole till S38B36
Kan detta stämma?
The coil pack connections:
Pin 1: Connects to Pin 1 on all other coils and then to +12v from engine control relay (or fuel pump relay).
Pin 2: Signal ground
Pin 3: Signal from ECU (0, +5v)
Pin 4: Power ground (Chassis)
The coil pack connections:
Pin 1: Connects to Pin 1 on all other coils and then to +12v from engine control relay (or fuel pump relay).
Pin 2: Signal ground
Pin 3: Signal from ECU (0, +5v)
Pin 4: Power ground (Chassis)