AndreasT - e36 3.2l Turbo, 912whp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Tackar!
Idag fixade jag till oljetråget och oljepickupen.
Tråget var förjävligt att svetsa i. Gjorde rent det riktigt ordentligt och svetsade med kisel tillsatser, men endåså blev det fullt mer porer.
Det verkar inte läcka iallafall, fyllde tråget med 5l vatten men inga läckage hitills. Får se om det är tätt över natten.
Oljepickupen böjde jag bara till
Idag fixade jag till oljetråget och oljepickupen.
Tråget var förjävligt att svetsa i. Gjorde rent det riktigt ordentligt och svetsade med kisel tillsatser, men endåså blev det fullt mer porer.
Det verkar inte läcka iallafall, fyllde tråget med 5l vatten men inga läckage hitills. Får se om det är tätt över natten.
Oljepickupen böjde jag bara till
Last edited by AndreasT on 17 Nov 2007, 18:42, edited 1 time in total.
Tackar!
Xarg, här ser du en bild på hur den ligger vid styrväxeln. Spelet är väl ungefär 1-2cm.
Vet inte om det skiljer sig något mellan 325/328. Motorn kan ju också vara olika placerade.
Xarg, här ser du en bild på hur den ligger vid styrväxeln. Spelet är väl ungefär 1-2cm.
Vet inte om det skiljer sig något mellan 325/328. Motorn kan ju också vara olika placerade.
Last edited by AndreasT on 17 Nov 2007, 18:42, edited 1 time in total.
Jävlar vad flitig du är, bara rasar in bilder. Jag blev så bakis idag att jag aldrig kunde åka till garaget, tappat typ 8 timmar i garaget bara för jag skulle vara lustig och smaka på ölen igår.
Men så går det ibland. Ang. avgasystemet så målade jag också mitt bara med värmefärg, blev hur bra som helst.
Men så går det ibland. Ang. avgasystemet så målade jag också mitt bara med värmefärg, blev hur bra som helst.
oooh Porr
Har du tryckt trattarna i XP? Finns det möjlighet att låna ditt pressverktyg nån gång i framtiden?
Har du tryckt trattarna i XP? Finns det möjlighet att låna ditt pressverktyg nån gång i framtiden?
/Anders
E30 EVO 335
E30 EVO 335
- skogsmulle
AndersJ - Jupp, pressade dom i XP på fredagskväll. Inga problem bara hojta till
Skogsmulle - Tackar
Zworti - Haha nä är ju bara skoj att bygga på sin egen bil
Så nu har jag helsvetsat insuget. Svetsen gick varm under flera timmar och jag har nu brutal huvudvärk . Blev riktigt nöjd med insuget.
Har även förstärkt med 5st 10mm rundstavar, så får hoppas det klarar manliga laddtryck! Det är avstämt runt 6500rpm på 4:e pulsen.
Nån som orkar polera
Skogsmulle - Tackar
Zworti - Haha nä är ju bara skoj att bygga på sin egen bil
Så nu har jag helsvetsat insuget. Svetsen gick varm under flera timmar och jag har nu brutal huvudvärk . Blev riktigt nöjd med insuget.
Har även förstärkt med 5st 10mm rundstavar, så får hoppas det klarar manliga laddtryck! Det är avstämt runt 6500rpm på 4:e pulsen.
Nån som orkar polera
Last edited by AndreasT on 17 Nov 2007, 18:43, edited 2 times in total.
- Overcharged
- Overcharged