Blev inte mycke filmande i sommras.. Et litet klipp hittade jag, laddade inte mycke här I Sommar ska jag lova att fixa fler filmer!
Så blir man Pappa i vår, så kommer nog lungna sig lite med e30'n..
Men jag ska prova få tag på smidda kolvar/stakar,kanske vippor, och.... Mappa bilen riktigt, innan jag säger mig nöjd !
Man blev ju inte riktigt nöjd efter mappningen då tyverr Det blev 307whp och 419wnm som max
ska prova hitta papprena om någon vill se. Det började spika där, vi ladda 0.92. Misstänker at den sletna orginalbotten tryckte upp olja i förbränningsrummet, som dödade bränselkvaliteten. Då Blev det begänsningen och ja åkte hem efter snordyr mappning i norge, 8600kr blev det för 4.5t i bänken..
Åkte hem, körde sönder växellådan dagen efter mappning, och då rev ja ner hela skiten sålde MLS och skitspridarna(Ebay 1000cc spridare jag hade under mappning) Bygger nytt nu! Blir ju ofta at man vil ha mer och mer, började med snikturbo tankar
Last edited by Blackbmw on 12 Apr 2015, 12:23, edited 1 time in total.
Biltema färgbort eller vad det heter, funkade utmärkt iallafall!
Hylsor och adapter ifrån Hartge här på forumet, finfint kit! 750IL Fram BromsOK, e36 Compact OK Bak,
325mm bromsskivor från Zimmermann, Tänkte köra dubbla inline walbro 255.. några insikter om detta?
Ny look i motorrummet iår
Last edited by Blackbmw on 30 Sep 2015, 17:37, edited 8 times in total.
Mycket Bättre! Dock nytt problem, ska SFRO (SFOOR i Norge) godkänna bilen, och dom ville ha samma bromssystem rundt om,
alltså måste jag få dit e34 OK och 320x22 skivor bak om jag ska ha så stort fram.. Någon som provat e46 330 skivor på compact bakvagn?
Skit VS Bra oljepumprev !
Lacka allt!
Last edited by Blackbmw on 01 May 2015, 07:23, edited 2 times in total.
Tack
Idag har jag hämtat toppen som blivit lite portad i innsug och avgas, samt bearbetade förbränningsrum,
PPF Stage 3 fjädrar monterat och slipade ventiler/säten tillpassat för stage3 fjädrarna!
Modifiserat brickan fjädern ligger i ochså
(Kan fota lite imorgon om någon vill se )
Last edited by Blackbmw on 03 May 2015, 23:03, edited 1 time in total.
Gått lite trögt nu igen tyverr Men en bild när vi måtta inn camber och Toe brickorna. Svetsade fast camber brickorna ca 6mm över org.
Ska lacka fjäderbenen och bakvagnen snart.. vad tycker ni man ska ta för färg själv funderar jag på silver som blocket ..
Så hade jag et skitdrev liggande som kommer gå i soptunnan, vilket skit, det passar ju inte med remmen!
Måste spara till Nuke drev ifrån PPF
Tips på nått kvalitets sänkningsfjädrar som får en preface låg bak vill inte ha nått 60/40 stuk, mera 60/60 stuk.. med Tüv
Matchporta insuget litegrann, det var ju mycket att ta innan det börja likna insugsporten på toppen
Går nog att få det finare än detta, men tror det blir ok för mig
Grenröret tänkte jag wrappa i titanbandage, det är såå snyggt!
Med Orginalkamdrevet är 6 insugsventil 1.1mm öppen, med z45 ska dem grundinställning på 1.9mm. någon som provat 2mm++? mer i botten? tidligare ladd?
Tog ut pinnbultarna til gasspjäldet och satt dit 12.9 Bultar
Men efter allt detta, hitta jag något jag hade glömt!! Styrninga mellan topp och block! Fan Måste sära på allt igen