Testade du dom blå/röda eller dom grå?erikjakan wrote:Redan testat!S-performance wrote:Drivknuten.se har dammasker i silicone som dom lämnar 10års garanti på! Kan kanske var något att prova?
Verkar vara original som gäller på dem yttre.
Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu! 835hk/1020nm
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Ooh så ni har fått hem ett spakställ, då kanske mitt landar snart också:) varit restade hur länge som helst !
Så jävla fläskiga !
Så jävla fläskiga !
Dragbil: bmw 335i touring
Projekt: bmw E30 s50b32 Turbo 968hk/1035nm
Älskling: bmw m3 e36 mint condition
Projekt: bmw E30 s50b32 Turbo 968hk/1035nm
Älskling: bmw m3 e36 mint condition
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Vad är det för pris på detta ca ?Lofqvist wrote:Ooh så ni har fått hem ett spakställ, då kanske mitt landar snart också:) varit restade hur länge som helst !
Så jävla fläskiga !
Nås på 0730970524
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
runt 5 lax ut till kund brukar de vaippe wrote:Vad är det för pris på detta ca ?Lofqvist wrote:Ooh så ni har fått hem ett spakställ, då kanske mitt landar snart också:) varit restade hur länge som helst !
Så jävla fläskiga !
Dragbil: bmw 335i touring
Projekt: bmw E30 s50b32 Turbo 968hk/1035nm
Älskling: bmw m3 e36 mint condition
Projekt: bmw E30 s50b32 Turbo 968hk/1035nm
Älskling: bmw m3 e36 mint condition
- daniel-635
- Posts: 210
- Joined: 24 Nov 2008, 21:13
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Det är säkert lite överarbetat på min, men så här ser burken ut.
Nivåvakten kostade 90:- på Conrad.se
Dom klena anslutningarna är till pumpen (Biltemas) och urluftning, som går till Vevhusvent burken.
De grova 20mm anslutningarna är till Turboaggregaten.
För att dessutom spara lite livslängd på pumpen, går min bara på 9 volt via ett förkopplingsmotstånd när motorn är varm.
Kul att krängarna verkar funka !
Nivåvakten kostade 90:- på Conrad.se
Dom klena anslutningarna är till pumpen (Biltemas) och urluftning, som går till Vevhusvent burken.
De grova 20mm anslutningarna är till Turboaggregaten.
För att dessutom spara lite livslängd på pumpen, går min bara på 9 volt via ett förkopplingsmotstånd när motorn är varm.
Kul att krängarna verkar funka !
Ju mer man lär sig desto lättare är det att förstå att man inget begriper.......
Pysslar med min BMW 635 Bi-Turbo här.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403
Pysslar med min BMW 635 Bi-Turbo här.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403
- M535fredrik
- Posts: 286
- Joined: 13 Aug 2012, 18:01
- Location: Vadstena
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Vem säljer spakställen och vad kostar de exakt? Sjukt fina för oss som inte har en riktig seqv låda.......än!,,
Projekt: M3GT S54 Turbo.
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Finns lite överallt, googla på samsonas spakställ!
Det är riktigt fint =)
Daniel-635: Riktigt snyggt o säkert funktionellt så det förslår, vi monterade en diod idag som släcks om säkringen skulle gå till pumpen.
Monterade den rakt framför ratten så man ser det rätt enkelt!
MVH Erik
Det är riktigt fint =)
Daniel-635: Riktigt snyggt o säkert funktionellt så det förslår, vi monterade en diod idag som släcks om säkringen skulle gå till pumpen.
Monterade den rakt framför ratten så man ser det rätt enkelt!
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Jaha, var ska man börja?
Lastade bilen på Torsdag kväll med lite verktyg och bra o ha prylar, Jag Jenny brorsan och Alex begav sig sedan ner till Lundsbrunn där var far bor.
Kom fram till kullen i god tid inför en hel trackday med körning, öva spårval och sortera ut bilen litegrann.
Allt flöt fint och bilen kändes inledningsvis bra, efter ett warmupvarv så gavs det lite gas på 4an, då rasslade till och lådan kastade in. Kändes SKITBRA, nu kunde vi spendera dagen med att leta rätt på en ny svindyr låda (hade en extra i garaget 33 mil bort).
Hittade en på Eklunds Bildemo i Skövde, lastade bilen och åkte dit, orkade inte ens pruta på 8750kr.
Mot Skara för lunch med Pappa, sen hem och skruva.
Byggde en provisorisk ramp.
Vädret bjöd på småsten som flög, regn som INTE föll rakt ner från himlen. Livet under bilen kunde inte bli bättre.
Efter ett hästjobb av alla inblandade så satt lådan på plats med ny olja. 13.00-20.30 hyffsat möra och rätt nöjda.
Startade och provkörde, startmotorn satt fel så bilen lät som ett helvete vid start men ändå, skiten funkade.
RACEDAG!
Började med ett förarmöte i snålblåst, ett minituiöst och EXTREMT naivt och optimistiskt tidsschema presenterades, det visade sig fungera hyfsat bra och över förväntan även om jag personligen sett mindre antal deltagare och mer körtid.
Börjar med att bilen inte startar pga dålig fjutt o startmotorn kombinerat med litet batteri.
Nåväl, får igång skiten och ska åka ut på warmup och mediavarv. Helt plötsligt börjar generatorn ladda 19 volt, inte bra. In i depån och sura i 5 minuter, sen rev vi vår e39 525 dragbil och tog generatorn från den.
Lyfte av insuget på 330in och sen bytte, allt passade fint men det var FAN INGE KUL
Skickade iväg pappa till biltema i Skövde för att köpa en ny generator så vi kom hem sen, 1900kr, ett kap!
Hann till första körningen kl 11.10, fick 4 varv sen var det slut pga ett tryckrör lossnade (fittiga rostfria slangklämmor), kapade en halv sekund per varv och var nere på 1.07, Bilen understyrde som satan och däckstrycket fram var påtok för högt.
Inför Kval 2 sänkte vi trycket fram, ökade på lite camber, mjukade dämparna och hoppades på det bästa. Krängarna gick inte att justera mer nu.
Ut på Kval 2, fick in flytet efter ett tag och allt kändes bra, bättre instyrning, mer balans.
Gick ut på ett attackvarv, en evo har läckt nåt och börjat brinna, gulflagg och mycket saneringar över gjorde banan svårkörd men ändå bättre än sist för 4-5 år sedan när jag var där sist.
Bästa tid vart 1.00.2 och totalt 5 varv denna omgång.
Hade inga förhoppningar om final men på ren tur visade det sig att jag kvalat som 7a.
Finalen vart en kort historia, kom 2 varv, hade redan i uppliningen problem med ett soppatryck som betedde sig helt inkonsekvent, från 300kpa på tomgång till 200, sen till minus 46 och till 500kpa. Nåt var fel men jag körde ändå, tappade samma tryckrör igen.
Sammanfattning och lärdomar:
Åk inte på race med halvfärdig bil, i detta fall hade vi inget val och det var nyttigt iaf
Man blir trött efter massa meck i tid och otid ute i blåst.
Man blir lite fattigare och lite gladare :racesmile
Bilder.
Bubbla turbo! 1 minutsbil.
Fiat turbo! 57 sek bilar båda 2!
Anglia HarryPotter edition. Magiskt snabb! 54 sek!
Dyraste bilen på plats om man räknar nypris på delar! Borde gå 35 med det materialet
Nån okänd porsche som var snabb som vit, nu ännu snabbare som grå !
Brandbomd på hjul som hade ett väl fungerande släcksystem?
Resultat:
http://timeattacknu.se/2015/05/winners- ... um-bilder/" onclick="window.open(this.href);return false;
PS, Spaken höll!
Lastade bilen på Torsdag kväll med lite verktyg och bra o ha prylar, Jag Jenny brorsan och Alex begav sig sedan ner till Lundsbrunn där var far bor.
Kom fram till kullen i god tid inför en hel trackday med körning, öva spårval och sortera ut bilen litegrann.
Allt flöt fint och bilen kändes inledningsvis bra, efter ett warmupvarv så gavs det lite gas på 4an, då rasslade till och lådan kastade in. Kändes SKITBRA, nu kunde vi spendera dagen med att leta rätt på en ny svindyr låda (hade en extra i garaget 33 mil bort).
Hittade en på Eklunds Bildemo i Skövde, lastade bilen och åkte dit, orkade inte ens pruta på 8750kr.
Mot Skara för lunch med Pappa, sen hem och skruva.
Byggde en provisorisk ramp.
Vädret bjöd på småsten som flög, regn som INTE föll rakt ner från himlen. Livet under bilen kunde inte bli bättre.
Efter ett hästjobb av alla inblandade så satt lådan på plats med ny olja. 13.00-20.30 hyffsat möra och rätt nöjda.
Startade och provkörde, startmotorn satt fel så bilen lät som ett helvete vid start men ändå, skiten funkade.
RACEDAG!
Började med ett förarmöte i snålblåst, ett minituiöst och EXTREMT naivt och optimistiskt tidsschema presenterades, det visade sig fungera hyfsat bra och över förväntan även om jag personligen sett mindre antal deltagare och mer körtid.
Börjar med att bilen inte startar pga dålig fjutt o startmotorn kombinerat med litet batteri.
Nåväl, får igång skiten och ska åka ut på warmup och mediavarv. Helt plötsligt börjar generatorn ladda 19 volt, inte bra. In i depån och sura i 5 minuter, sen rev vi vår e39 525 dragbil och tog generatorn från den.
Lyfte av insuget på 330in och sen bytte, allt passade fint men det var FAN INGE KUL
Skickade iväg pappa till biltema i Skövde för att köpa en ny generator så vi kom hem sen, 1900kr, ett kap!
Hann till första körningen kl 11.10, fick 4 varv sen var det slut pga ett tryckrör lossnade (fittiga rostfria slangklämmor), kapade en halv sekund per varv och var nere på 1.07, Bilen understyrde som satan och däckstrycket fram var påtok för högt.
Inför Kval 2 sänkte vi trycket fram, ökade på lite camber, mjukade dämparna och hoppades på det bästa. Krängarna gick inte att justera mer nu.
Ut på Kval 2, fick in flytet efter ett tag och allt kändes bra, bättre instyrning, mer balans.
Gick ut på ett attackvarv, en evo har läckt nåt och börjat brinna, gulflagg och mycket saneringar över gjorde banan svårkörd men ändå bättre än sist för 4-5 år sedan när jag var där sist.
Bästa tid vart 1.00.2 och totalt 5 varv denna omgång.
Hade inga förhoppningar om final men på ren tur visade det sig att jag kvalat som 7a.
Finalen vart en kort historia, kom 2 varv, hade redan i uppliningen problem med ett soppatryck som betedde sig helt inkonsekvent, från 300kpa på tomgång till 200, sen till minus 46 och till 500kpa. Nåt var fel men jag körde ändå, tappade samma tryckrör igen.
Sammanfattning och lärdomar:
Åk inte på race med halvfärdig bil, i detta fall hade vi inget val och det var nyttigt iaf
Man blir trött efter massa meck i tid och otid ute i blåst.
Man blir lite fattigare och lite gladare :racesmile
Bilder.
Bubbla turbo! 1 minutsbil.
Fiat turbo! 57 sek bilar båda 2!
Anglia HarryPotter edition. Magiskt snabb! 54 sek!
Dyraste bilen på plats om man räknar nypris på delar! Borde gå 35 med det materialet
Nån okänd porsche som var snabb som vit, nu ännu snabbare som grå !
Brandbomd på hjul som hade ett väl fungerande släcksystem?
Resultat:
http://timeattacknu.se/2015/05/winners- ... um-bilder/" onclick="window.open(this.href);return false;
PS, Spaken höll!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Bra kämpad! Vore kul med lite film
1995 BMW 328i 600whp/800nm
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Bra jobbat ! !
Tråkigt med så mycket motgångar och få varv på banan.
Tråkigt med så mycket motgångar och få varv på banan.
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Bilen är inne för mellanservice!
Massa redan klart, ska bygga kränghämmare imorgon samt lite annat pill!
Här är en bra bild från Timeattacken :racesmile
Hela albumet!
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 893&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Massa redan klart, ska bygga kränghämmare imorgon samt lite annat pill!
Här är en bra bild från Timeattacken :racesmile
Hela albumet!
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 893&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Idag var jag hos PPF och bromsade bilen!
Det var en fröjd att samarbeta med Ärtan igen, han är så säker på sin sak.
Resultatet: 835hk/1020nm @ 2.2 bar.
I bänk.
Ärtans fräna Chevelle Promod!
Imorgon är det gatrace
MVH Erik
Det var en fröjd att samarbeta med Ärtan igen, han är så säker på sin sak.
Resultatet: 835hk/1020nm @ 2.2 bar.
I bänk.
Ärtans fräna Chevelle Promod!
Imorgon är det gatrace
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Bra med mos!! Den vanliga frågan.. Mättes det mottryck?
Vad lämnade den när ni kom dit?
Hoppas allt lirar för er i sommar och gräset växer som det ska!
Vad lämnade den när ni kom dit?
Hoppas allt lirar för er i sommar och gräset växer som det ska!
Nås på 0730970524
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
e36 m3 helsmidd m50b30 sc6766 @ 2.4 bar 844whp 1170wnm
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Slö?erikjakan wrote:
Resultatet: 835hk/1020nm @ 2.2 bar.
MVH Erik
Mobil: o701-812737
M2C+
M3e46 SMGII
V90CC
XC70II D4
M2C+
M3e46 SMGII
V90CC
XC70II D4
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Den gav 670 hk. Nej mättes ej mottryck men vi försökte aldrig ladda på nå rejält.ippe wrote:Bra med mos!! Den vanliga frågan.. Mättes det mottryck?
Vad lämnade den när ni kom dit?
Hoppas allt lirar för er i sommar och gräset växer som det ska!
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu!
Hur "hittar" man 160 hk? Fick för mig att den var rätt seriöst mappad innan?Bmwandreas wrote:Den gav 670 hk. Nej mättes ej mottryck men vi försökte aldrig ladda på nå rejält.ippe wrote:Bra med mos!! Den vanliga frågan.. Mättes det mottryck?
Vad lämnade den när ni kom dit?
Hoppas allt lirar för er i sommar och gräset växer som det ska!
/AL
Mobil: o701-812737
M2C+
M3e46 SMGII
V90CC
XC70II D4
M2C+
M3e46 SMGII
V90CC
XC70II D4