Bör man tänka på att använda andra bränslefilter än biltema
Verkar som jag bottnar soppasystemet med 1,1bar, deka630, biltema 044 med catch och två stycken biltema filter. Ett vid catchtanken och ett vid orginalplaceringen.
Kan det vara filtrena som motar eller bör jag komplettera med en pump till?
Vad är det för motor vi pratar om? Rent spontant känns de som både pump och spridare kan vara bottnad, har du mer än 95% dc på spridarna är dom defenitivt för små, annars pumpen. Men som sagt tror jag på båda
Satte dit två pumpar. Då steg BTRen från att kunna ha som lägst 40psi förut till 60psi med två pumpar... Börjar fundera på om inte btren knasar. Trots 2 pumpar så får jag inte ner på fullast... Kan ju inte bottnat deka630??? Har en avkapad BTR i orginalhålet på railen,, kan den vara boven? Alltså pipen är avsågad,,, men det borde väll inte vara problemet? Varför kan jag inte få så jag kan sänka bränslet mer?
BTRen är aeromotive design... ska gå mellan 0-160psi
Chip i orginalsystem... Men gör ändringar allt eftersom, trodde först bränslet bottnade...
6x 630 cc/min borde väll räcka att hålla igång en m50b25 iv på 1bar, e85? Vet andra som gör det iaf... Lutar väll åt att det är spridartider och bränslemappen som inte är klar...
Kanske skulle backa laddtrycket och hitta rätt AFR på fullast och nöjja mig där...