Danneeandersson wrote:Ska du köra med m50 svängningsdämpare?
Yes. Är ju inte många som kört sönder, och dom som gjort de tror jag har stått trekvart på varvstopp eller skitit i att balanserat vevpartiet. Vad ska du själv köra med? Du bygger väl också 3l
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
Ja jag bygger 3l. H profil och dp kolvar.. Allt är riktat viktat och balanserat.. Tänke varva mellan 7500 och 8000.. Funderar på om det går att göra nån lösning med m54 svängningsdämparen för är inte sugen på att lägga nästan 11k till.. Blir fan aldrig färdig med biljäveln
Du ska chansa o köra org alltså?
Mvh
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
okej så du menar att en 2.0 skulle ha bättre svägningsdämpare än en 2.8? det är ju intressant o veta hur andra tänker men så vitt jag vet så har s52b32 samma vev som m54b30 och samma dämpare som m52b28. kul film, kan ju fundera på vad som händer isåfall när alla epa raggare sätter alu remhjul på sin sportiga b230
Varför kör du inte med dubbla rör ist för de "breda" röret du byggde? blir häftigt iaf men nästan slöseri på m5
Glöm inte att kopplingen har en inverkan också, ett skeletthjul gör säkert inte saken bättre men ett tungt dämpande dubbelmasse kan nog ha positiva effekter. Fast det är ju inte lika sportigt
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Har kollat upp nu via realoem, s52b32 har samma vev som m54b30.
S52b32 har svängningsdämpare med trigger art:nr 11231738620. Den dämparn sitter också på alla m52b28.
Hur fan fungerar det då??
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
wette wrote:okej så du menar att en 2.0 skulle ha bättre svägningsdämpare än en 2.8? det är ju intressant o veta hur andra tänker men så vitt jag vet så har s52b32 samma vev som m54b30 och samma dämpare som m52b28. kul film, kan ju fundera på vad som händer isåfall när alla epa raggare sätter alu remhjul på sin sportiga b230
Varför kör du inte med dubbla rör ist för de "breda" röret du byggde? blir häftigt iaf men nästan slöseri på m5
Visst kunde man byggt dubbla rör, men tänkte att det skulle va fränt med ovalt, men det blev skit! med nu blir det enkelt 4"
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
Danneeandersson wrote:Har kollat upp nu via realoem, s52b32 har samma vev som m54b30.
S52b32 har svängningsdämpare med trigger art:nr 11231738620. Den dämparn sitter också på alla m52b28.
Hur fan fungerar det då??
Man blir bara mer förvirrad för varje inlägg som görs om de här jävla svängningdämparna
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177