Lofqvists E30 S50B33 Turbo - update 20/9
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Lofqvists E30 S50B33 Turbo - update
Ser riktigt fint ut! Hoppas man får se den prestera snart
tack
lite montering, takluckan på plats
bältena är i , även stolen på v-sida. ska sätta i bakrutan innan nästa stol.
Fick ju byggt mig en rail till pumparna med hjälp av tim på TJTT.
soppasystemet börjar hitta på plats.
lite montering, takluckan på plats
bältena är i , även stolen på v-sida. ska sätta i bakrutan innan nästa stol.
Fick ju byggt mig en rail till pumparna med hjälp av tim på TJTT.
soppasystemet börjar hitta på plats.
Dragbil: bmw 335i touring
Projekt: bmw E30 s50b32 Turbo 968hk/1035nm
Älskling: bmw m3 e36 mint condition
sykt prosjekt!
- E30 DAILY DRIVER M20B27 60mm Holset, z45, 1BAR, snikturbo tuned by myself
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
Kommer blir grymt bra när ni väl är färdiga
Johan Persson Ehlin
0768-365070
0768-365070
Fin farg! Hva heter den?:)
Tackar !
tack , vet intediohrvik wrote:Fin farg! Hva heter den?:)
-
Ser bra ut! Trevligt med fler som inte kör m50
Mina leksaker: https://www.garaget.org/BomanP
Tackar ! haha helt klart, det är S:et som skiljer män ifrån pojkarmister_tuned wrote:Ser bra ut! Trevligt med fler som inte kör m50
Lite mer gjort.
Dörrarna är på plats, insjusterade och klara. Lister, backspeglas osv har också kommit på plats. Nu ska framrutan i sen ska soppasystemet färdigställas där bak.
lite service på maskin. svetsat ny oljeretur då den gamla började läcka. får byta avgasbandaget också då det är ganska indränkt i olja...
inte den snyggaste svetsningen men tätt och fint, hade ont om gas så det fick gå fort !
Dörrarna är på plats, insjusterade och klara. Lister, backspeglas osv har också kommit på plats. Nu ska framrutan i sen ska soppasystemet färdigställas där bak.
lite service på maskin. svetsat ny oljeretur då den gamla började läcka. får byta avgasbandaget också då det är ganska indränkt i olja...
inte den snyggaste svetsningen men tätt och fint, hade ont om gas så det fick gå fort !
ångrade mig och gjorde om oljereturen en gång till, nu blev de bra..
ut med oljan.. dags för ny och tänkte passa på att svetsa igen hålet till nivågivaren då den inte används och gängorna var kass så läckte bara en massa.
Lär höja bilen lite... har varit "lite" nära backen skulle man kunna säga...
Ny låda inhandlad , m3 e46
Så nu söker jag 3 tilton lameller till den om någon har liggande, annars får jag höra med bäckis om dem har
ut med oljan.. dags för ny och tänkte passa på att svetsa igen hålet till nivågivaren då den inte används och gängorna var kass så läckte bara en massa.
Lär höja bilen lite... har varit "lite" nära backen skulle man kunna säga...
Ny låda inhandlad , m3 e46
Så nu söker jag 3 tilton lameller till den om någon har liggande, annars får jag höra med bäckis om dem har
Fick tag i lameller till nya lådan i förra veckan, låg ett paket på posten från ppf innan jag ens beställt dem, snacka om express
Så nu söker jag ett centreringsverktyg , har någon ett man skulle kunna hyra så att jag kommer vidare ??
Hör av er om ni vet någon som har !
Mvh
Så nu söker jag ett centreringsverktyg , har någon ett man skulle kunna hyra så att jag kommer vidare ??
Hör av er om ni vet någon som har !
Mvh
Re: Lofqvists E30 S50B33 Turbo - centreringsverktyg sökes !
Farsan tillverkade ett centreringsverktyg för några dagar sedan så tog mig tid att skruva lite
nya kopplingen på plats och centrerad
nya lådan, m3 e46 6 växlad
då var det dags ! hjärtat ska i !
Trillade in ännu en fin del ifrån Jmb optimering. Samsonas spakställ, ren jävla porr
ska försöka komma ifrån lite kvällar nu så att man kan få ihop bilen... inte lätt att driva firma, bygga bil och försöka hålla en sambo nöjd... tur att hon har förståelse för alla ens idéer
nya kopplingen på plats och centrerad
nya lådan, m3 e46 6 växlad
då var det dags ! hjärtat ska i !
Trillade in ännu en fin del ifrån Jmb optimering. Samsonas spakställ, ren jävla porr
ska försöka komma ifrån lite kvällar nu så att man kan få ihop bilen... inte lätt att driva firma, bygga bil och försöka hålla en sambo nöjd... tur att hon har förståelse för alla ens idéer
Re: Lofqvists E30 S50B33 Turbo - Maskin på plats !
Update !
railen till pumparna är färdig och monterad.
elsystemet till pumparna är också färdigt med säkringar och relä kopplat.
färdigtankat i de hålet...
dags att få ihop bärarmarna också... har renoverat upp delarna lite. nu väntar jag bara på hjullager, hoppas att dem kommer innan helgen.
centreringsverktyget, funkade klockrent !
railen till pumparna är färdig och monterad.
elsystemet till pumparna är också färdigt med säkringar och relä kopplat.
färdigtankat i de hålet...
dags att få ihop bärarmarna också... har renoverat upp delarna lite. nu väntar jag bara på hjullager, hoppas att dem kommer innan helgen.
centreringsverktyget, funkade klockrent !
blev en hel del garagehäng i helgen. nu närmar det ju sig faktiskt uppstart !
soppasystemet börjar bli komplett. drog matning och retur , luftning och lite annat idag.
Motorrummet börjar också ta sig
fick till och med se lite dagsljus
soppasystemet börjar bli komplett. drog matning och retur , luftning och lite annat idag.
Motorrummet börjar också ta sig
fick till och med se lite dagsljus
Detta gillar vi
Tim Lantz
0709238138
längesen det blev en uppdatering här...
Men höll lite semester förra veckan så då fick jag ihop bilen... där är lite lister och saker som ska snyggas till men den är körbar iaf
Bakvagnsfix... fick dit m5 medbringarna, kör med original 325 bromsar bak så länge med tanke på att man vill ha på slicksen som bara är 15*..
Gjorde en 9mm distans på navet där ute samt fräste av 3mm på okhållaren för att få de rätt med skivan/oket...
Fram bytte jag ut e46 länkarmarna mot m3 3,2or så att hjulen hamnar bättre i hjulhusen.. bromsar kom dit och coiloversen ställdes in
Bak och framvagn på plats... dags för hjulinställning ! nu när jag slipper höja bilen så mycket för att kunna köra vettiga slicks räckte inte cambersjusteringarna riktigt.. så hamnade på 1,5 grad camber bak, vilket är för mycket.... Gör om gör rätt !
Nya dragbilen fick jobba lite
Nya bromsrör på hela bilen, växellådskuddar tillverkade och monterade, kardan tillverkad. blev en 540 kardan där vi kortade ner främre biten, sviktstål och m5 knutar.
Så ja, så drivlinan var färdig var det bara att köra ett par vändor sen baxade vi upp henne i dynon !
Allt lirade bra , tempen höll sig klockrent och bilen levererade till och med mer effekt än vad den gjort tidigare... vi körde dock bara på fjädern då det var sjukt många som ville få sina bilar körda innan helgens lek på vallåkraträffen så får gå vidare en annan dag ! men 1 bars laddtryck och 721 rshp var perfekt att köra på under helgens lek
Lördag - hela kompisgänget samlat för lite korvgrillning och burn !!
På g ner mot helsingborg för lite lek !!
Och Lek blev de !
Givetvis slutade helgen på de gamla vanliga viset... men men jag fick åtminstone busat sjukt mycket under helgen och bilen levererar bra ! ska bli kul att krana på lite mer laddtryck
Nu får den stå och skämmas under veckan så ska jag montera dit ny drivknut så att man kan ut och gasa till helgen igen ! Film kommer från föregående helg !
Får passa på att tacka vänner och deras firmor som varit med och lekt i garaget !
STORT tack till Tim Jensen och Ronny Vinkvist som hjälpt mig mycket under dessa dagarna!
Även stort Tack till TJTT för massor med smådelar , PSI Motor för den snabba dynotiden , JMB OPTIMERING och till Mattias som körde ner ett par hjullager ända från kyrkhult då posten klabbat till de !
Nu kör vi vidare så ska de nog bli en schysst kärra av den gamla häcken
Men höll lite semester förra veckan så då fick jag ihop bilen... där är lite lister och saker som ska snyggas till men den är körbar iaf
Bakvagnsfix... fick dit m5 medbringarna, kör med original 325 bromsar bak så länge med tanke på att man vill ha på slicksen som bara är 15*..
Gjorde en 9mm distans på navet där ute samt fräste av 3mm på okhållaren för att få de rätt med skivan/oket...
Fram bytte jag ut e46 länkarmarna mot m3 3,2or så att hjulen hamnar bättre i hjulhusen.. bromsar kom dit och coiloversen ställdes in
Bak och framvagn på plats... dags för hjulinställning ! nu när jag slipper höja bilen så mycket för att kunna köra vettiga slicks räckte inte cambersjusteringarna riktigt.. så hamnade på 1,5 grad camber bak, vilket är för mycket.... Gör om gör rätt !
Nya dragbilen fick jobba lite
Nya bromsrör på hela bilen, växellådskuddar tillverkade och monterade, kardan tillverkad. blev en 540 kardan där vi kortade ner främre biten, sviktstål och m5 knutar.
Så ja, så drivlinan var färdig var det bara att köra ett par vändor sen baxade vi upp henne i dynon !
Allt lirade bra , tempen höll sig klockrent och bilen levererade till och med mer effekt än vad den gjort tidigare... vi körde dock bara på fjädern då det var sjukt många som ville få sina bilar körda innan helgens lek på vallåkraträffen så får gå vidare en annan dag ! men 1 bars laddtryck och 721 rshp var perfekt att köra på under helgens lek
Lördag - hela kompisgänget samlat för lite korvgrillning och burn !!
På g ner mot helsingborg för lite lek !!
Och Lek blev de !
Givetvis slutade helgen på de gamla vanliga viset... men men jag fick åtminstone busat sjukt mycket under helgen och bilen levererar bra ! ska bli kul att krana på lite mer laddtryck
Nu får den stå och skämmas under veckan så ska jag montera dit ny drivknut så att man kan ut och gasa till helgen igen ! Film kommer från föregående helg !
Får passa på att tacka vänner och deras firmor som varit med och lekt i garaget !
STORT tack till Tim Jensen och Ronny Vinkvist som hjälpt mig mycket under dessa dagarna!
Även stort Tack till TJTT för massor med smådelar , PSI Motor för den snabba dynotiden , JMB OPTIMERING och till Mattias som körde ner ett par hjullager ända från kyrkhult då posten klabbat till de !
Nu kör vi vidare så ska de nog bli en schysst kärra av den gamla häcken
Last edited by Lofqvist on 17 Aug 2015, 11:32, edited 2 times in total.
Re: Lofqvists E30 S50B33 Turbo - Äntligen lite Körning !!
Tittade på bilen din hemma hos Roger, såg jäkligt fin ut:) tråkigt med drivaxeln men det är ju snabbt fixat!
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;