felkod p0111 Volvo v70 2.5t

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Svintoleffe

felkod p0111 Volvo v70 2.5t

Post by Svintoleffe »

Hejsan behöver lite hjälp av allt kunnigt folk här inne.
.
jag har fått felkod p0111 intakt air temperatur circuit range performance problems.
När felkod en kommer så rusar motorfläkten o vissa gånger om man svänger hastigt så går antispinnen in.

Jag har testat o gjort rent luftmasse mätaren Plus givaren som sitter på intercoolern. Men fel koden återkommer hela tiden.
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Svintoleffe

Re: felkod p0111 Volvo v70 2.5t

Post by Svintoleffe »

Jag nu bytt luftmassemätaren. Men idag fick jag samma fel kod igen. O när den registrerar feöjoden så går bilen som en påsenötter tomgång 655 o det känns tyderligt att den verkar missa då. O motor fläkten går hela tiden. Sen när man nollställ den så går bilen bra igen.
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Jag nu bytt luftmassemätaren. Men idag fick jag samma fel kod igen. O när den registrerar feöjoden så går bilen som en påsenötter tomgång 655 o det känns tyderligt att den verkar missa då. O motor fläkten går hela tiden. Sen när man nollställ den så går bilen bra igen.
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
FekZen

Post by FekZen »

Tjoh!

Det är inte "intakt air temperature..." utan "Intake air temperature..." dvs har du någon tempgivare på insuget som ger "IAT", intake Air Temperature så är det den du ska kika på och byta.

Originalsystemet är beroende av insugstemp i många mappar så jag är inte förvånad att det blir lite mystiska problem när felkoden sätts.

Mvh//A
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Post Reply