Tjenare! Har fått triggerproblem efter uppstart på min Audi med Maxxecu pnp. Kör med Svänghjul från 20v sugmotorn alltså 7A svänghjul.
Problemet kommer när jag varvar upp motorn så får jag triggerfel 33 i maxxecu (To few trigger-teeth before sync signal) satt ikväll och kollade på mina triggerlogger och hittade några skumma saker som jag misstänker bidrar till mitt triggerfel. Någon här som kanske kan ge sin åsikt? Lutar åt att byta svänghjul. Vet att många som åker Vems har triggerproblem med 7A-svänghjulet. Tillägas bör att jag kör med standardgivare, kamsensor,givare på startkrans samt triggergivare på svänghjulet,
Såhär ser svänghjulet ut.
Här är logg från Maxxecu
Audi 5cyl 20VT 7A-svänghjul triggerproblem maxxecu
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
Re: Audi 5cyl 20VT 7A-svänghjul triggerproblem maxxecu
Ser alla 7A ut så där? Jag har kört med 7A kammar men aldrig sett detta problem, men nu när jag ser bilden så förstår jag att man får triggererrors.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
- P.Herrdahl
Alla 7A svänghjul ser ut sådär, ja.
Bara svarva ner kragen så är problemet löst då givarna tar på startkransen och stiftet på bilden ovan.
Ni fixar väl sådant Ärtan? Har nämligen just ett 7A svänghjul som skulle svarvas ner och få ny slityta.
Bara svarva ner kragen så är problemet löst då givarna tar på startkransen och stiftet på bilden ovan.
Ni fixar väl sådant Ärtan? Har nämligen just ett 7A svänghjul som skulle svarvas ner och få ny slityta.
- Bmwandreas
- Moderator
Ja bara vi har en avkapad vev att stoppa i svarven.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
- P.Herrdahl
Får skaka fram en vevsnutt då.