188 diff, byta från 4 bult till CV knut?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
188 diff, byta från 4 bult till CV knut?
Har en E30 188 diff med 4 bultade flänsen in men vill byta till CV-knuten från en 188 E34 diff, passar den rakt på? Om nån testat
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: 188 diff, byta från 4 bult till CV knut?
Ingen som vet?
Tips på var man kan lämna skiten om man inte orkar hålla på själv?
Tips på var man kan lämna skiten om man inte orkar hålla på själv?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
-
- Posts: 68
- Joined: 19 Aug 2013, 12:15
- Location: Karlskrona
Re: 188 diff, byta från 4 bult till CV knut?
Är det dessa två du vill byta med varandra?
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: 188 diff, byta från 4 bult till CV knut?
Exakt! Funderar på att dra med momentnyckel och kolla motståndet innan och sen efter då förstås så det blir samma..men egentligen ska man väl tömma diffen invändigt först
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
-
- Posts: 68
- Joined: 19 Aug 2013, 12:15
- Location: Karlskrona
Re: 188 diff, byta från 4 bult till CV knut?
Jag har inte provat, men jag har båda typer av diffarna att prova med,
Jag vet inte ens hur infästningen ser ut? - Inte funderat så mycket över det.
Vad är det du vill uppnå med det hela?
Jag har för mig att någon på E30-ligan på Facebook har byggt om, men det kanske var kardan den killen byggde om.
Jag vet inte ens hur infästningen ser ut? - Inte funderat så mycket över det.
Vad är det du vill uppnå med det hela?
Jag har för mig att någon på E30-ligan på Facebook har byggt om, men det kanske var kardan den killen byggde om.
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: 188 diff, byta från 4 bult till CV knut?
Medbringarna sitter på splines, jag TROR det ska passa rakt på men är inte säker! Dom verkar dela tätning mm.MrKristian wrote:Jag har inte provat, men jag har båda typer av diffarna att prova med,
Jag vet inte ens hur infästningen ser ut? - Inte funderat så mycket över det.
Vad är det du vill uppnå med det hela?
Jag har för mig att någon på E30-ligan på Facebook har byggt om, men det kanske var kardan den killen byggde om.
Kardan som ska användas har CV knut bak, diffen har knutkors så där har vi ett problem Funderat på adapter också men...ja det känns bättre att byta medbringare om det går.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: 188 diff, byta från 4 bult till CV knut?
Har bytt innehåll i två e30 diffar.
En e34 525 med cv och en e36 328 med "e36" fläns/knut.
Alla delar har passat sinsemellan så vågar no påstå att det är bolt on.
En e34 525 med cv och en e36 328 med "e36" fläns/knut.
Alla delar har passat sinsemellan så vågar no påstå att det är bolt on.
Tony Johansson
+35840-7293337
e30 M-Tech2 M50B30 6266gen2 804hk/967nm
(2015) 731hk/1000+nm. 1mile(1609m) @ 317,23km/h. 1/4 11,46sek/222.73km/h med 17" däck
+35840-7293337
e30 M-Tech2 M50B30 6266gen2 804hk/967nm
(2015) 731hk/1000+nm. 1mile(1609m) @ 317,23km/h. 1/4 11,46sek/222.73km/h med 17" däck
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: 188 diff, byta från 4 bult till CV knut?
OK kalas! Då återstår bara att bestämma sig om man ska ge sig på det själv eller lämna bort, och vart isf
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: 188 diff, byta från 4 bult till CV knut?
Får man bara fråga varför du inte drar på en 210 diff med CV-knut istället?
Lite nyfiken då jag inom snar framtid ska byta till "skottsäker bakvagn" på min E30 och själv är lite kluven hur jag ska göra då jag helst vill ha CV-knut haha
Mvh Daniel
Lite nyfiken då jag inom snar framtid ska byta till "skottsäker bakvagn" på min E30 och själv är lite kluven hur jag ska göra då jag helst vill ha CV-knut haha
Mvh Daniel
Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: 188 diff, byta från 4 bult till CV knut?
Finns ingen 210 med den utväxlingen jag vill haDSK08 wrote:Får man bara fråga varför du inte drar på en 210 diff med CV-knut istället?
Lite nyfiken då jag inom snar framtid ska byta till "skottsäker bakvagn" på min E30 och själv är lite kluven hur jag ska göra då jag helst vill ha CV-knut haha
Mvh Daniel
Fick tag i en asfräsch 188 lågmilad med rätt utväxling, enda som är fel är flänsen
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: 188 diff, byta från 4 bult till CV knut?
Aha vad är det för utväxling då? Jag funderar på att köra en 210 med 2,79 eller 3,15..Nisse Järnet wrote:Finns ingen 210 med den utväxlingen jag vill haDSK08 wrote:Får man bara fråga varför du inte drar på en 210 diff med CV-knut istället?
Lite nyfiken då jag inom snar framtid ska byta till "skottsäker bakvagn" på min E30 och själv är lite kluven hur jag ska göra då jag helst vill ha CV-knut haha
Mvh Daniel
Fick tag i en asfräsch 188 lågmilad med rätt utväxling, enda som är fel är flänsen
Turboschlynan - E30 Zender Widebody M20B27 Turbo
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
Sponsors: Autoexperten Sätra Fler sponsorer sökes!
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: 188 diff, byta från 4 bult till CV knut?
3.38, åt helevete fel men det enda som passar med framdiffen
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: 188 diff, byta från 4 bult till CV knut?
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;