hej! har lite frågor om mitt bygge.
ska bygga m50b25 vanos med 135mm h-profil stakar (som jag har ligger) och undrar vad man ska för kolvar till dessa så att kompen blir rätt för e85?
iv eller vanos kolvar?
sen undrar jag om det räcker med att hona och byta kolvringar när man sätter i beggade kolvar i motorn?
eller räcker det med att bara hona loppet?
nya lager ska givetvis i.
och sen undrar jag lite om att byta till dubbla insugskammar. om jag kör vanosmotor ska jag ha iv eller vanoskammar till avgassidan?
och hur blir avgasmottrycket isåfall? tänkt köra med hx40 med 17cm2 hus och effektmålet är ca 600whp
mycke dumma frågor men är jätte tacksam för svar då jag endast hittat recept på iv motorer
mvh
m50b25 vanos turbo recept
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: m50b25 vanos turbo recept
Min Vanos maskin...
Jag kör orginal Vanos insugskam på insugs sidan. Och en icke vanos insugskam på avgas.
ppf har kolvar på hyllan jag köpte förut för 135mm stakar och 2,8 l veven jag kör med så kompet blir bra med e85
Turbon blir nog lagom skulle jag tro !
Jag kör orginal Vanos insugskam på insugs sidan. Och en icke vanos insugskam på avgas.
ppf har kolvar på hyllan jag köpte förut för 135mm stakar och 2,8 l veven jag kör med så kompet blir bra med e85
Turbon blir nog lagom skulle jag tro !
-
låter ju bra har beställt 2.8 vev. läst om att köra med orginal 2.8 kolvar, och det verkar ju hålla så länge man har en fin mappning?
- Danneeandersson
Vissa har tur med att original grejer håller, andra inte. Som att köra på lotto
vill du ha driftsäkert köp ordentliga grejer !
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
-
Jag Kör m50b25 vanos smidd 2.8 vev 135 mm IV stakar och svarvade 2.8 kolvar precision laddare 666 whp 860 wnm
hur mycket er kolvarna svarvad?
trenger man å svarva kolvarna, med e85?