bmw e36 316 coupe
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
bmw e36 316 coupe
hejsan jag behöver hjälp med min bmw 316, jag ska bygga om den till en 320/5 och skulle vilja ha skivor bak istället för trummor då jag ska ha hydraulisk handbroms och undrar vad som krävs för att fixa de? blir de dyrt eller de går med begnade delar från skrot t.ex och är de mycket jobb med motor byte och så? bilen ska användas som drift missile så kommer inte användas på allmän väg är tacksam för hjälp o svar mvh sebastian
- Spiidfriik
Re: bmw e36 316 coupe
Komplett bakvagn eller bara bärarmar från E36 med skivor är bolt on och kostar bra nära inget alls beg. Frakten däremot... Bäst är om du hittar nåt inom hämtavstånd.
Utan att veta säkert tror jag att motorfästen sitter på samma ställe på 4- och 6cyl E36 och då är det bara släppa ner sexan. Beroende på årsmodeller kan det vara lite fix med elen, men inget övermäktigt.
Du kommer dock att önska att du satte i en 2,5 eller 2,8 på en gång. Tvånollan är tvärtrött!
Utan att veta säkert tror jag att motorfästen sitter på samma ställe på 4- och 6cyl E36 och då är det bara släppa ner sexan. Beroende på årsmodeller kan det vara lite fix med elen, men inget övermäktigt.
Du kommer dock att önska att du satte i en 2,5 eller 2,8 på en gång. Tvånollan är tvärtrött!
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
-
Re: bmw e36 316 coupe
tack för svar! de blir en 2,5 eller 2,8 har tänkt en del på de och ska man ändå byta så kan man göra de ordentligt med en gång så de blir 2,5 eller 2,8 och blir nog komplett bakvagn, men jag har tänkt på de med diff och kardan är de samma som en 2,5 eller måste jag byta de med? mvh sebastian