Kände att de va dags att göra en ny tråd som samlar mina projekt lite bättre
Så denna tråd kommer då innehålla de mesta som försegår i mitt garage, så följa gärna!
Det kommer att komma upp mer info när jag har lite mer tid vid datorn, men kan börja med att bjuda på nån bild på vad som fixas just nu!
Här är min volvo 242 Turbo som bromsades till 712hk & 906nm sommaren 2014
Sen nu i januari 2015 tog jag tag i mina drömmar & införskaffade mig en bil ja länge velat byggt, en Bmw e60 m5 nämligen! Nu är de ingen m5 org men kommer att åka med m5 look & den kommer gå bana & drifting! Nya dörrar fick jag hem, m5 original
Småpillat med e60n, bytt dörrar, riktat bakskärmen grovt & börjat rivit den invändigt!
Mvh
Last edited by kaxxen on 17 Sep 2015, 07:11, edited 2 times in total.
woop woop! när du har byggt klart e60 så får du komma och sätta ihop min e30
e60 touring är lite av en dröm jag har att bygga. kommer garanterat följa denna tråd med!
skamman wrote:woop woop! när du har byggt klart e60 så får du komma och sätta ihop min e30
e60 touring är lite av en dröm jag har att bygga. kommer garanterat följa denna tråd med!
Hehe tycker du kan ta å smacka ihop din e30 så vi kan härja på banan lite sen!
Jaa e60 touring ville ja bygga först men fick tag på detta chassie så blir kul att bygga en bana rent för bana & drifting utan att behöva tänka på bilprovningen
Har nu beställt lite gosaker till nya motorn som jag ska ha i 242an, får hoppas de håller denna gång! :rolleyes:
Så nya motorn kommer ha detta recept:
M50b25 block stressborrat 86mm & toppdeckat.
JE kolvar med HD bult
Totalseal ringar
H-profil stakar med ARP-bult
12.9 bult till ram
ACL lager
Cooppering 86mm
Portad & planad IV topp med dubbla insugskammar
Race kedjor
Allt blir självklart balanserat & lagerspel inmätta!
Skotern fick sig ett par nya spindlar tillverkade då dom gamla, ja dom höll inte som jag ville
Återigen, stort tack till Lindholm_82 som hjälper mig rita i CAD!
Sen har E60n fått komma ut ur garaget en sväng, de ska storstädas i garaget & 242an ska börjas fixas med inför sommaren!
Gav brukisen en snabbtvätt också, så grymt otacksamt att försöka ha en ren bil i detta slaksväder
Allt för nu! Jobbar 4 dagar till nu sen har jag 2 veckor ledigt & massa godis bör kommit hem då!
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Den är planad i en cnc fräs på mitt jobb där vi kört som man ser, kört så mååånga gånger innan! Den är noga uppmätt innan planing
Bäst är väl en stor planfräs dock
kaxxen wrote:Den är planad i en cnc fräs på mitt jobb där vi kört som man ser, kört så mååånga gånger innan! Den är noga uppmätt innan planing
Bäst är väl en stor planfräs dock
Okej. Håller tummarna
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;