Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Jonnieboy

Re: Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden

Post by Jonnieboy »

Troligtvis längre när man har sönder axlar ;-)
wuffee

Post by wuffee »

En fråga..
Går just nu på kcal underskott.. å nu när pappaledigheten är slut så ska ja träna innan jobbet för att få övriga dagen å flyta på..
Ska man försöka få i sig något innan träningen? för ja uppfattar de som att man inte orkar ett helt pass.. blir ju spagge i kroppen.. några tips?
förstår att ja inte kommer ha samma ork som när man är på kcal överskott..
Svetsare
Bullen!

Post by Bullen! »

Därifrån jag kommer så är uttrycket "Spagge" en beskrivning på en invandrare som har sitt ursprung från Italien.

Annars så gäller grundregeln att äta vettigt kring den fysiska aktiviteten. om du ska ligga lite lägre på energiintaget så gör det under eftermiddagen istället.
wuffee

Post by wuffee »

men ja kommer vara på gymmet 05.30-06.00.. ska ja äta en stadig frulle innan detta då?
sånna häringa pre-workout prylar känns lite buffel å båg.. men de kanske funkar??
Svetsare
wuffee

Post by wuffee »

spagge va ju ett illa valt ord.. de är ju givetvis en invandrare från spanien/italien ;)
Svetsare
Bullen!

Post by Bullen! »

wuffee wrote:men ja kommer vara på gymmet 05.30-06.00.. ska ja äta en stadig frulle innan detta då?
sånna häringa pre-workout prylar känns lite buffel å båg.. men de kanske funkar??
rör inte några pre-workout.

du behöver inte äta dig proppmätt. men någon dl havregryn och ett par ägg kan man ju slänga i sig innan och efteråt kan du göra likadant, äta nåt alltså. från alla näringsämnen.
wuffee

Post by wuffee »

då blir de så..
blir ju en gainer å eaa dirr efter.. sen frukost i form av gröt å ägg eller kvarg å ägg..
Tackar..
Svetsare
Jonnieboy

Post by Jonnieboy »

Varför så emot PWO bullen? förklara gärna!
Jonnieboy

Post by Jonnieboy »

Pbn hela tiden fram till iförrgår , nu förkyld...... Antar att de bara är att försöka äta ändå så tappar man inte så mycket...
Bullen!

Post by Bullen! »

Jonnieboy wrote:Varför så emot PWO bullen? förklara gärna!
Förklara gärna vilka resultat du tror du ska få av det.

PWO är bara ett sätt att tjäna stora pengar på mindre pålästa individers hopp och drömmar.
Jonnieboy

Post by Jonnieboy »

Bullen! wrote:
Jonnieboy wrote:Varför så emot PWO bullen? förklara gärna!
Förklara gärna vilka resultat du tror du ska få av det.

PWO är bara ett sätt att tjäna stora pengar på mindre pålästa individers hopp och drömmar.
Nä jag inbillar mig att de kan vara grejer i dom som inte är så bra att käka, men vet inget om detta. Folk använder dom för att få mer energi och tror sig orka lyfta mer med dom. Har själv ätit nästan en 500 grams burk på 2 år då jag inbillar mig att det inte kan vara bra.
Bullen!

Post by Bullen! »

Läs på förpackningen, är står det precis vad det är för något.

Det är iaf inget som du inte klarar dig alldeles utmärkt utan. De säljer en upplevelse, inga resultat. Så favorit tröjan och rätt musik kommer ge dig lika bra resultat, om inte bättre.

dyrt skit. precis som diverse drycker med några mg koffein som de ska ha 25kr för.
Jonnieboy

Post by Jonnieboy »

Bullen! wrote:Läs på förpackningen, är står det precis vad det är för något.

Det är iaf inget som du inte klarar dig alldeles utmärkt utan. De säljer en upplevelse, inga resultat. Så favorit tröjan och rätt musik kommer ge dig lika bra resultat, om inte bättre.

dyrt skit. precis som diverse drycker med några mg koffein som de ska ha 25kr för.
På så sätt håller jag med dig fullt ut. Många pratar om att dom inte kan träna utan pwo osv, placebo effekten är fruktansvärt stor. Jag inbillar mig att det inte är helt nyttigt med dessa tillskott som jag skrev om tidigare men det kanske bara är jag.... Läst lite om pwo beroende osv låter förvisso ganska lindrigt så det kanske är ett koffein beroende egentligen.
Bullen!

Post by Bullen! »

stanna upp en sekund och kika på personen som säger dessa uttalanden.

är det så du vill se ut? eller är det viktigare att du får ett resultat?

Träna och ät så som den gör som har den fysiken som du eftersträvar.
Hansa

Post by Hansa »

Verkar ju finnas en del folk som tränar här. Tänkte försöka börja på lite smått jag också, dels för att få in lite rutiner och disciplin, det mesta kretsar kring jobb just nu så man orkar inte med så mycket efter jobbet, och jag inbillar mig att med lite träning och fasta tider m.m kan resultera i att man "orkar" med mer saker här hemma då.

Vi är ett kompisgäng som ska börja lira badminton en dag i veckan, och tänkte börja med lite "hemmaövningar" först för att bygga upp någon form av självförtroende innan man vågar visa sig på något gym eller liknande. Är 196cm lång och väger 96kg, så ge mig gärna lite tips på övningar jag kan göra hemma i vardagsrummet t.e.x armhävningar, situps eller någon form där jag tränar musklerna i ryggen. Men alla typer av övningar uppskattas.

Eller är det bara jag som känner att man gör bort sig om man kommer som nybörjare till ett gym? :lol:
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Jonnieboy

Post by Jonnieboy »

Bullen! wrote:stanna upp en sekund och kika på personen som säger dessa uttalanden.

är det så du vill se ut? eller är det viktigare att du får ett resultat?

Träna och ät så som den gör som har den fysiken som du eftersträvar.
Jag vet att man ska göra som den som har resultaten man vill ha, därför jag rådfrågar dig ;-)
Bullen!

Post by Bullen! »

Hansa wrote:Verkar ju finnas en del folk som tränar här. Tänkte försöka börja på lite smått jag också, dels för att få in lite rutiner och disciplin, det mesta kretsar kring jobb just nu så man orkar inte med så mycket efter jobbet, och jag inbillar mig att med lite träning och fasta tider m.m kan resultera i att man "orkar" med mer saker här hemma då.

Vi är ett kompisgäng som ska börja lira badminton en dag i veckan, och tänkte börja med lite "hemmaövningar" först för att bygga upp någon form av självförtroende innan man vågar visa sig på något gym eller liknande. Är 196cm lång och väger 96kg, så ge mig gärna lite tips på övningar jag kan göra hemma i vardagsrummet t.e.x armhävningar, situps eller någon form där jag tränar musklerna i ryggen. Men alla typer av övningar uppskattas.

Eller är det bara jag som känner att man gör bort sig om man kommer som nybörjare till ett gym? :lol:
På gymmen finns det några få bra. de blir uttittade och får sura blickar av 99% av de andra som är feta och värdelösa. så du kommer inte va ensam nybörjare och definitivt inte vara i sämst form.

Och du ska gå till gymmet för att du tycker det är skitkul. det är därför jag går dit. jag kan t.o.m ta ut en semesterdag bara för att kunna ladda en dag och köra ett träningspass, det har öven hänt att jag tagit tjänstledigt utan lön för att kunna sova längre och träna och äta där jag tycker det passar bäst. Just för att det är det jag helst av allt gör.

Men börja med maten. det är det som bygger upp dina muskler. sen kommer nog suget att vilja träna med riktiga redskap.
Post Reply