Har varit dålig på att lägga upp här ett tag nu, dock har jag inte varit riktigt lika dålig på att vara i garaget så där har det hunnit med lite saker
till en början så har jag fått in bur fram också, hade delar stående som varit till denna buren men som aldrig kommit i bilen...
då buren varit i en annan bil med den bakre delen så fick jag skarva den vid dörren, dock svarvade jag till hylsor och körde i först så att man kunde mata på ordentligt med värme.
Röret framme vid rutan gjorde jag om lite för att kunna ha kvar "skärmen" med oljetryck osv och även kunna öppna takluckan.
bygga "lådor" fram också.
var förbi hos en kompis och brände ihop hans bur också
sen var det bärarmarnas tur att få sig en omgång stryk.. hade en teori om hur jag skulle bygga ett par men var förbi farsan som inte gör annat än arbetar med metall så han räknade lite på tryck osv... och sågade den ganska fort.så testade lite andra sätt med att bygga om original och fick fram en koncept som förhoppningsvis ska funka.
utgångsläget...
ihoppunktad så som vi tänkt att den ska se ut invändigt.

efter den blivit helsvetsad kläddes den i plåt på översidan

på undersidan ser det ut så här

sen ställdes där en plåt på både under och översidan som förstärkning.

undersidan.

kollar man på bilderna så ser det ju ut som att man behöver en travers för att kunna lyfta dem, men är inte farligt tunga alls.. ska väga en original och en av dessa och kolla skillnaden.
Det är vad jag kommer på nu... återkommer med mer