nå skal jeg som topic sier sveise M20B25 toppen min, da den holdt en uke med kjøring på 1bar turbo trykk før det ble totalhavari av toppakning. kjørte forøvrig med en 330hk kinaturbo, med original facelift m20 motor og innmat. Kjørte med fekzen chip og s38 dyser 235cc.
TIPS til sveising? Tenkte å prøve i TIG sveise selv, jeg har alt trent litt på en ødelagt m20b20 topp.
Må man sveise helt fra godset og opp til toppdekket, dvs "helsveise" vannkanalene? Hvor tykt bør sveisen være?
Jeg er redd for å bruke så mye ampere at toppen gir seg slik at presset på ventilsetene blir for lite? Har noen vært borti at ventilsetene kan løsne etter å ha sveisa? Jeg så at det ene ventilsetet på m20b20 toppen jeg øvde på ble blått.
Det betyr at godset rundt er varmt, men går det bra?
Sveisa med 2,4 wolfram elektrode på 130 ampere, manual balance med mye "clean" for å få bort oksid, men det blir oksid og dritt allikevel.
Brukte tykk si12 tråd......
nå skal M20 toppen sveises/svetsas, TIPS ?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
nå skal M20 toppen sveises/svetsas, TIPS ?
- E30 DAILY DRIVER M20B27 60mm Holset, z45, 1BAR, snikturbo tuned by myself
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition