Team Weedspeed 330in MK2 timeattack.nu! 835hk/1020nm
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Ja den sitter inne i blocket, en krans pressad på veven längst bak
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
erikjakan wrote:Ja den sitter inne i blocket, en krans pressad på veven längst bak
Fusk! Mycket billigare utan
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
jo. men den kostar ju 2500kr från andra ställen. så jag undrar om det är olika vikter eller hur det är beroende på 4cyl, rak6, v6, v8. slaglängder eller hur man vet vad som är rätt. eller är m50 så special att det har en unik dämpare tillverkad i liten skala jämfört med supra och skyline?erikjakan wrote:Vi tog denna via ppf från VAC!Bullen! wrote:Hur vet man vilken ATI dämpare som man ska ha? för det finns väldiga prisskillnader även om det är till radsexor i båda fallen.
är det på antalet cylindrar och varvtal? eller bör man känna till vikten på allt mellan remhjul till tryckplattan?
#förvirrad
http://store.vacmotorsports.com/harmoni ... -p756.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Den utan trigger!
MVH Erik
-
- Posts: 560
- Joined: 17 Aug 2007, 17:43
- Location: Kalix
- Contact:
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Vi specialbeställde dämpare direkt från ATI till våra S50 och då ville dom veta vikt på vevaxel, stakar, kolvar, borr och slag, varvtal och arbetsområde.
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Bullen! wrote:jo. men den kostar ju 2500kr från andra ställen. så jag undrar om det är olika vikter eller hur det är beroende på 4cyl, rak6, v6, v8. slaglängder eller hur man vet vad som är rätt. eller är m50 så special att det har en unik dämpare tillverkad i liten skala jämfört med supra och skyline?erikjakan wrote:Vi tog denna via ppf från VAC!Bullen! wrote:Hur vet man vilken ATI dämpare som man ska ha? för det finns väldiga prisskillnader även om det är till radsexor i båda fallen.
är det på antalet cylindrar och varvtal? eller bör man känna till vikten på allt mellan remhjul till tryckplattan?
#förvirrad
http://store.vacmotorsports.com/harmoni ... -p756.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Den utan trigger!
MVH Erik
Jasså, var hittar du den för 2500kr?
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Inget om svänghjul och koppling?Niklas Sandström wrote:Vi specialbeställde dämpare direkt från ATI till våra S50 och då ville dom veta vikt på vevaxel, stakar, kolvar, borr och slag, varvtal och arbetsområde.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Köper man den billigaste xin på blocket, då får man köra lite med vinkelharry sen..
Nu börjar rosteländet ta slut iaf =)
Behöver tips på bra fronter i glasfiber till e46 sedan, gärna bakkjol/stötfångare också!
MVH Erik
Nu börjar rosteländet ta slut iaf =)
Behöver tips på bra fronter i glasfiber till e46 sedan, gärna bakkjol/stötfångare också!
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
e46 WTC kanske? http://www.flossmann.eu/start/eng/produ ... _e46_2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Fast vet inte hur bra det blir med breddarna du köpte
Fast vet inte hur bra det blir med breddarna du köpte
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
tack för svar.Niklas Sandström wrote:Vi specialbeställde dämpare direkt från ATI till våra S50 och då ville dom veta vikt på vevaxel, stakar, kolvar, borr och slag, varvtal och arbetsområde.
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
summit har en drös på ebay. några hundringar i frakt tillkommer.erikjakan wrote:
Jasså, var hittar du den för 2500kr?
MVH Erik
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Jo det såg jag, men ingen passar m50?
Antar typ att det är låg efterfrågan på dem till BMW, därför höga priser.
Antar typ att det är låg efterfrågan på dem till BMW, därför höga priser.
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Gott nytt år alla tokar
Må 2015 föra med sig bra saker
Må 2015 föra med sig bra saker
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Vad händer här då? Ja inte skitmycket!
Började gårdagen med ett mess på fb från en strandsatt ålänning påväg hem från funäsdalen, hans cummins 5,9 hade ätit upp sin multirem som styr generator, ac, servo, vattenpump.
Han hade kommit till Sveg, denna metropol i ödemarken, jag raggade tag i en rem, erbjöd mig att åka dit o lämna den (ångrade mig på hemvägen) 45mil enkel resa, klockan var nu 20.00, först till Huddinge och hämta en rem, sen 47 mil som det nu var upp mot sveg, körde över Bollnäs upp, det sög. Körde över Huddik hem, det sög lite mindre
Här står den o skäms.
Efter 1 timmes dieselmeck och en hel radda nya kraftuttryck i arsenalen var det dags att bege sig hem, klockan var nu 01.00, väl hemma 05.15 i kära Jakan somnade jag ovaggad.
Idag har jag och vapendragare tillika broder Peter röjt runt i garaget, städat, slängt, möblerat om.
En till bänk att samla skit på som Kihl så diplomatiskt uttryckte sig, jag som faktiskt är i garaget uppskattar dock bänken :p
Snart ska maskin börjas med, och hoppas breddarna kommer från USA snart!
PS Behöver fortfarande tips på fronter, baklucka, bakkjol i glasfiber.
MVH Erik
Började gårdagen med ett mess på fb från en strandsatt ålänning påväg hem från funäsdalen, hans cummins 5,9 hade ätit upp sin multirem som styr generator, ac, servo, vattenpump.
Han hade kommit till Sveg, denna metropol i ödemarken, jag raggade tag i en rem, erbjöd mig att åka dit o lämna den (ångrade mig på hemvägen) 45mil enkel resa, klockan var nu 20.00, först till Huddinge och hämta en rem, sen 47 mil som det nu var upp mot sveg, körde över Bollnäs upp, det sög. Körde över Huddik hem, det sög lite mindre
Här står den o skäms.
Efter 1 timmes dieselmeck och en hel radda nya kraftuttryck i arsenalen var det dags att bege sig hem, klockan var nu 01.00, väl hemma 05.15 i kära Jakan somnade jag ovaggad.
Idag har jag och vapendragare tillika broder Peter röjt runt i garaget, städat, slängt, möblerat om.
En till bänk att samla skit på som Kihl så diplomatiskt uttryckte sig, jag som faktiskt är i garaget uppskattar dock bänken :p
Snart ska maskin börjas med, och hoppas breddarna kommer från USA snart!
PS Behöver fortfarande tips på fronter, baklucka, bakkjol i glasfiber.
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Vad hade du tänkt dig för front / bakkjol? Typ "m3 style"?
Här är ett par iallafall: http://www.moseleymotorsport.com/parts_e46.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - Dom har front (Till Coupe, men ska tydligen passa ganska okej på sedan också) och bakkjol.
Baklucka: http://www.ssdd-motorsport.com/show_pro ... rod_id=504" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ssdd-motorsport.com/show_pro ... rod_id=505" onclick="window.open(this.href);return false;
Här är ett par iallafall: http://www.moseleymotorsport.com/parts_e46.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - Dom har front (Till Coupe, men ska tydligen passa ganska okej på sedan också) och bakkjol.
Baklucka: http://www.ssdd-motorsport.com/show_pro ... rod_id=504" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ssdd-motorsport.com/show_pro ... rod_id=505" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Fimpen on 04 Jan 2015, 21:30, edited 1 time in total.
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
finns lite olika sidor
dalhems.com
acm-ab.se
http://www.motorsporten.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dtmfiberwerkz.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mfl
kolla nån av dem om de finns nått som låckar dig
dalhems.com
acm-ab.se
http://www.motorsporten.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dtmfiberwerkz.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mfl
kolla nån av dem om de finns nått som låckar dig
E36 328im Kompressor 435hk
Re: Team Weedspeed & Fernis 330xi murder one edition MK2
Vingen, det enda från compacten vi har kvar karossmässigt.
Numera bultad bak på 330xi, den sitter i dagsläget kanske lite lågt, runt 15cm från takets högsta punkt.
Kan komma att modifieras när vi får se bilen på marken igen med ny rideheight och i rätt färg!
MVH Erik
Numera bultad bak på 330xi, den sitter i dagsläget kanske lite lågt, runt 15cm från takets högsta punkt.
Kan komma att modifieras när vi får se bilen på marken igen med ny rideheight och i rätt färg!
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm