Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Kost och träningstråden -motpol till bakfylletråden
Testade din "benböj uppvärming" på lägre vikt Bullen, varit totalt förstörd med träningsvärk dag 1,2,3 nu dag 4 känns det som normal träningsvärk..... Måste vara effektivt...
Ja det är effektivt. allt man inte gjort innan brukar aktivera ganska bra.
Ben och säte är stora muskler. de ska köras tungt.
Ben och säte är stora muskler. de ska köras tungt.
Har du något träningsschema att dela med dig av Bullen? Blir lätt samma pass hela tiden nu, å märker inte längre någon större ökning trots att jag försöker göra allt rätt...
Jag kör typ samma pass sen 1997. Det är i köket du fixar ökningarna.
Ät minimum 400g proten, 400g kolhydrater och 150g fett om dagen så ska du se på ökningar.
Ät minimum 400g proten, 400g kolhydrater och 150g fett om dagen så ska du se på ökningar.
380 gram kolhydrater, 330 gram protein , 110 gram fett idag... Mer gick inte måste se till att ha med mat till fikarasterna på jobbet... Biceps/triceps pass på gymmet... Hur går de för er?
Närmast hitils att nå matmålet. Börjat äta mer på morgonen å fikarasterna. 400 gram kolhydrater, 380 gram protein och 150 gram fett. Är en gainer oacceptabelt? Skulle vara smidigt vissa dagar.
det går lika bra. att äta denna mängd är både jobbigt och dyrt om man inte använder sig av flytande föda visa mål.
Har inte hunnit läsa hela tråden ännu men skummar igenom lite hastighet.
Tänkte se om det är något jag behöver ändra på ang min träning/kost.
Just nu väger jag in på 76kg 177cm. Har varit lite väl glad vid spriten så den klassiska buken finns ju
Det jag tränar i huvudsak är kampsport måndag onsdag fredag. Ibland lördagar också.
Tisdagar/torsdagar kör jag lite gym elle går på den lokala boxningsklubben. Lite vad jag känner för och hinner.
Kosten en typisk dag
Frukost vid 9. Grovbröd med skinka eller ägg. Proteinshake
Lunch 12. Gårdagens mat oftast elle en kycklingsallad Proteinshake
Fika 3. Typ kesella elle frukt protein/kolhydratshake
Kvällsmat. Fullkornsris kyckling turkist yoghurt. Elle liknande med lax. Nötkött osv med sallad.
Läggdax runt 22. En caseinshake.
Målet är att få väck buken o bli av med kroppsfettet o ha en vikt som nu typ. Kanske runt 80kg.
Kan tilläggas att jag även är glutenintolerant med tanke på kosten så har jag svårt o få i mig allt ibland. Jag räknar inte eller väger maten utan äter med tänker med sunt förnuft just nu ang portioner osv
Tänkte se om det är något jag behöver ändra på ang min träning/kost.
Just nu väger jag in på 76kg 177cm. Har varit lite väl glad vid spriten så den klassiska buken finns ju
Det jag tränar i huvudsak är kampsport måndag onsdag fredag. Ibland lördagar också.
Tisdagar/torsdagar kör jag lite gym elle går på den lokala boxningsklubben. Lite vad jag känner för och hinner.
Kosten en typisk dag
Frukost vid 9. Grovbröd med skinka eller ägg. Proteinshake
Lunch 12. Gårdagens mat oftast elle en kycklingsallad Proteinshake
Fika 3. Typ kesella elle frukt protein/kolhydratshake
Kvällsmat. Fullkornsris kyckling turkist yoghurt. Elle liknande med lax. Nötkött osv med sallad.
Läggdax runt 22. En caseinshake.
Målet är att få väck buken o bli av med kroppsfettet o ha en vikt som nu typ. Kanske runt 80kg.
Kan tilläggas att jag även är glutenintolerant med tanke på kosten så har jag svårt o få i mig allt ibland. Jag räknar inte eller väger maten utan äter med tänker med sunt förnuft just nu ang portioner osv
Därför ser du ut/presterar du som du gör idag.ahberg wrote:Jag räknar inte eller väger maten utan äter med tänker med sunt förnuft just nu ang portioner osv
Utan att räkna så gissar man bara. Och har du en buk så har du gissat fel eftersom dit mål är att va utan den.
Så börja räkna på vad du får i dig idag så ser du vad du fattas och vad som är överskott sen vet du precis.
Finns det några bra sidor där man kan räkna ut vad man skall ha för intag osv osv?
har aldrig hållt på med att räkna maten
skall absolut ge det ett försök att börja räkna
har aldrig hållt på med att räkna maten
skall absolut ge det ett försök att börja räkna
Bullen! wrote:Därför ser du ut/presterar du som du gör idag.ahberg wrote:Jag räknar inte eller väger maten utan äter med tänker med sunt förnuft just nu ang portioner osv
Utan att räkna så gissar man bara. Och har du en buk så har du gissat fel eftersom dit mål är att va utan den.
Så börja räkna på vad du får i dig idag så ser du vad du fattas och vad som är överskott sen vet du precis.
ligger du stabilt på din vikt i dagsläget så är det ju enkelt att bara sänka 200kcal från exempelvis kolhydrater och fett. då kommer du reducera några kilo underhudsfett.
Men du som alla andra har önskan att väga 80kg med låg fett%. Det gör du inte över en kortare period. kan du nöja dig med nuvarande muskelmassa och mindre mage så går det att ordna ganska fort med metoden i första meningen.
Men du som alla andra har önskan att väga 80kg med låg fett%. Det gör du inte över en kortare period. kan du nöja dig med nuvarande muskelmassa och mindre mage så går det att ordna ganska fort med metoden i första meningen.
Bullen! wrote:ligger du stabilt på din vikt i dagsläget så är det ju enkelt att bara sänka 200kcal från exempelvis kolhydrater och fett. då kommer du reducera några kilo underhudsfett.
joda absolut kan jag behålla min nuvarande vikt. skall ta och sätta mig in i allt detta imorrn så får vi se var det slutar nånstans
Hörrö Bullen och alla ni andra med.
Citat: "Ät minimum 400g protein, 400g kolhydrater och 150g fett om dagen så ska du se på ökningar." Det här tycker jag är väldigt intressant!
Är det någon som testat att äta ovanstående vs. 200g protein, 625g kolhydrater och 50g fett? Eller ovanstående vs. 200g protein, 400g kolhydrater och 240g fett? Dvs samma kalorimängd men mindre % protein. Hur var era ökningar i jämförelse?
Vad jag funderar på är vad kroppen skall med den där extra proteinmängden till utöver ca 1.5g/kg-kroppsvikt som forskarna säger är tillräckligt för maximal muskeltillväxt. Iaf i en icke extremt hormonboostad kropp. Protein är utan tvekan den mest dyra makronutrienten i jämförelse med kolhydrater och fett, så finns det kanske pengar att spara? Eldar vi för kråkorna med allt protein?
Skall kanske tillägga att jag gjort och håller på att experimentera en hel del själv med olika dieter och träningsprogram. Tycker det är riktigt kul
Från 9-10 pass/vecka i vår och sommar, till 112kg i vikt och ett antal pb's i November och lagom deff till 104kg i vikt nu med "endast" 10% tapp i styrka. Så visst spelar kosten en stor roll i både hur man ser ut och hur man presterar på gymmet!
Citat: "Ät minimum 400g protein, 400g kolhydrater och 150g fett om dagen så ska du se på ökningar." Det här tycker jag är väldigt intressant!
Är det någon som testat att äta ovanstående vs. 200g protein, 625g kolhydrater och 50g fett? Eller ovanstående vs. 200g protein, 400g kolhydrater och 240g fett? Dvs samma kalorimängd men mindre % protein. Hur var era ökningar i jämförelse?
Vad jag funderar på är vad kroppen skall med den där extra proteinmängden till utöver ca 1.5g/kg-kroppsvikt som forskarna säger är tillräckligt för maximal muskeltillväxt. Iaf i en icke extremt hormonboostad kropp. Protein är utan tvekan den mest dyra makronutrienten i jämförelse med kolhydrater och fett, så finns det kanske pengar att spara? Eldar vi för kråkorna med allt protein?
Skall kanske tillägga att jag gjort och håller på att experimentera en hel del själv med olika dieter och träningsprogram. Tycker det är riktigt kul
Från 9-10 pass/vecka i vår och sommar, till 112kg i vikt och ett antal pb's i November och lagom deff till 104kg i vikt nu med "endast" 10% tapp i styrka. Så visst spelar kosten en stor roll i både hur man ser ut och hur man presterar på gymmet!
e36 LyxTurk -> Återuppbyggnad.
e30 325Cab - samboleksak.
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
Dorado wrote:200g protein, 625g kolhydrater och 50g fett? Eller ovanstående vs. 200g protein, 400g kolhydrater och 240g fett? Dvs samma kalorimängd men mindre % protein. Hur var era ökningar i jämförelse?
Första är 800kcal mindre...
Andra är lika energimängd och kommer nog va väldigt likvärdigt. Men jag personligen tycker varken det är kul eller enkelt att äta 240g fett om dagen, annars har jag inga invändningar alls. Så man gör som man själv vill. Bara man tar sig över ribban så har man gjort rätt oavsett metod. Gör man inte det så kan man iaf va helt säker på att ens metod är fel.
PB idag,
Lyfter ni eller äter bara?
Lyfter ni eller äter bara?
Lyfter varannan dag. Äter varje dag.
200kg i bänk
255kg i mark
220kg i böj
Allt på mellan 93-97kg kroppsvikt.
Jag är ganska ok i bänken. Mindre bra i mark och jag suger i böj.
200kg i bänk
255kg i mark
220kg i böj
Allt på mellan 93-97kg kroppsvikt.
Jag är ganska ok i bänken. Mindre bra i mark och jag suger i böj.
Räknar som en kratta, läser jag. Tur att ni hajjade resonemanget ändå. Jag fortsätter experimentera med proteinmängden då.
Tror nog de flesta som skriver i denna tråden både lyfter och äter. Antagligen hyfsat mycket av bägge.
Tror nog de flesta som skriver i denna tråden både lyfter och äter. Antagligen hyfsat mycket av bägge.
e36 LyxTurk -> Återuppbyggnad.
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn
Kawasaki 1600 Meanstreak
Audi brukis
/// Dorado
e30 325Cab - min leksak.
e34 525
CJ 750 med sidovagn