Bilen är från början En BMW E36 320 -96 med M52B20
Dock så är de lite "ändrat" nu kan man säga då en M52B28 från en E39 528 och dessutom från Ac Schnitzer har knölats i.
Läger till mer info åh så senare.
MVH/Erik
Har ju såklart varit en del strul och har såklart fått byta motorfästen, oljetråg, oljepickup, elhärva, diverse slangar och gjort om saker och fästen, flyttat över saker från gamla motorn då en del var taget på b28an.
Åh tanken var att ha dit ZF lådan på de med men tyvärr så passar ju inte den med resten av bilens drivlina så fick bli getrag lådan nu sålänge eller om jag säljer iväg ZFen. Åh har fortfarande inte kopplat in eller kopplat bort EWSen så har startat upp på en original 328 styrbox så Ac Schnitzer boxen får snällt ligga och vänta och jag får vänta på mer pullver.
Dock så funkade den bra vid uppstart och en stund därefter, den hade både okej tomgång och bra respons i motorn. Sedan började problemen för jag kom nästan hem den kvällen, tänkte att jag skulle ta bilen till jobbet morgonen efter men nädå, nästan hemma började den att tappa tomgången och sedan bli orkeslös och fick då ställa den.
Tänkte om de var soppaslut för mätaren rasade i bott. Så fyllde på och den gick en stund, inte bra men sen fick de va. Dagen efter bytte jag lambda sonder som jag tog från gamla motorn, samma nummer på b20ens som b28ans. Åh de verkade bättre dock så tappar den fortfarande tomgången när man släpper gasen och växlar ner samt kan bli opålitlig kraftmässigt när den blir varm o.s.v.
Så har kört en del med lmm urkopplad så har jag haft tomgång och kunnat förflytta den. Dock är de väl inte bästa förutsättningarna utan rätt styrbox och med de öppna filtret.
Som den såg ut vid Köp var tvungen att rädda den!!


